2023. november 13. | 20:17

Az autóipari beszállító a hírek szerint egy 400 millió eurós költségcsökkentést tervez, emiatt ezrek veszíthetik el munkahelyüket.

A Manager Magazin értesülései alapján komoly leépítés várható a Continental háza táján. Az abroncsokat és egyéb autóipari alkatrészeket gyártó vállalat a hírek szerint egy évi 400 millió eurós költségcsökkentésre készül, emiatt nagyjából 5500 munkavállalónak mondhatnak fel a közeljövőben.


FRISSÍTÉS (11.21.): Az idei év végéig mintegy 50 fős létszámcsökkentésre készül Makó legnagyobb munkáltatója, a Continental gumigyár. A leépítések egyaránt érintik a gyártási és a támogatói területeket is. 

Azonnali és gyors segítséget nyújt az önkormányzat azoknak a makói munkavállalóknak, akiket elbocsátottak vagy a következő időszakban elbocsátanak a helyi gumigyárból – tudta meg a Promenad24. Akár már szerdai ülésén dönthet erről a város képviselő-testülete. A lap úgy tudja, 100 ezer forintos támogatást kaphatnak a várostól azok, akiket a gumigyár elbocsát.


A tervről múlt pénteken tájékoztatták a felső vezetést. Sajtóinformációk szerint a résztvevők arról számoltak be, hogy a leépítés alapvetően az adminisztratív területek alkalmazottjait érinti, a gyári munkások állás tehát jelenleg nincs veszélyben.

A Continental autóipari részlege 25 ezer embert foglalkoztat, ez a teljes állomány negyedének felel meg. A fenti számadattal kapcsolatban egyelőre hivatalos megerősítés nem érkezett, a tervek mindenesetre negatív irányba mutatnak.

A vállalat az elektromos átállás miatt került hátrányba versenytársaihoz képest, jelenleg nem tudják nyereséggel működtetni az autóipari szekciót. A menedzsment jelenleg mérlegeli a lehetséges megoldásokat, az sem kizárt, hogy egy új befektető társulása megoldaná a problémákat. A vezetéstámogató berendezéseket gyártó egységnél többszázmillió eurós tőkeinjekcióra lenne szükség, amihez jelenleg nem áll rendelkezésre a forrás.

A Continental az Automotive News Europe top100 globális autóipari beszállítóinak listáján az előkelő 9. helyet foglalja el. 2022-ben közel 25 milliárd euró összegért értékesítették termékeiket partnereik felé.

A vállalat nevének hallatán mindenkinek elsősorban a gumigyártás jut eszébe. A Continental fő profilja valóban ez, ám emellett infotainment rendszereket, vezetéstámogatási asszisztenseket, valamint szenzorokat is gyártanak. Ami a gumikat illeti, 2050-től 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készülő abroncsokat gyártana a cég. A multinacionális nagyvállalat a gumi mellett növényi forrásból táplálkozna az eljárás során.

A hagyományos gyártási folyamatban szilícium-dioxidot is használnak, ennek a tapadási teljesítmény kialakítása során van kiemelten fontos szerepe. A rizshéj hamujából nyert szilícium-dioxid jobb energiahatékonysági tulajdonságokkal rendelkezik a gyártás során, mint a hagyományos anyagokból, például kvarchomokból nyert szilícium-dioxid.

Depositphotos