Az eljárás során a gumi mellett növényi alapú anyagokat és újrahasznosított műanyagot is bevetnének.
2050-től 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készülő abroncsokat gyártana a Continental. A multinacionális nagyvállalat a gumi mellett növényi forrásból táplálkozna az eljárás során – lássuk, pontosan miről is van szó.
A természetes gumi alapanyag egy különleges fából származik, ez továbbra is kulcsfontosságú eleme lesz az abroncsgyártásnak. Talán soha nem hittük volna, hogy a gyermekláncfű és az autóipar valaha találkozni fognak, a Continental tervei szerint mindenesetre ebből a növényből is lehet alapanyagforrás.
A hagyományos gyártási folyamatban szilícium-dioxidot is használnak, ennek a tapadási teljesítmény kialakítása során van kiemelten fontos szerepe. A kvarchomokból kinyert növényi alapú olaj lehet a helyettesítője ennek az alkotóelemnek. A Continental a rizsfeldolgozásból megmaradt rizskorpát alkalmazná erre a célra, hiszen utóbbi a gyártás során kevesebb energiát emészt fel.
A Continental már a tavalyi évtől bevonta az újrahasznosított műanyagpalackokat a gyártási eljárásba. A palackok méretétől függően 9-15 darabot is felhasználhatnak egy gumiabroncshoz. A Continental szerint hatékonyabb ebből a forrásból beszerezni a szükséges mennyiségű poliésztert. Emellett a régi abroncsok újrahasznosítását is alkalmazzák, a gyártó ezt egy nagyon kifinomult folyamatnak nevezi, mely során elválasztják egymástól a különböző alkotóelemeket.
A modern gumigyártásban az abroncsok 15-20 százaléka már fenntartható forrásból származó alapanyagokból készül, a Continental célja, hogy az arány szépen lassan elérje a 100 százalékot.
„A Continental lesz fenntarthatóság szempontjából a leghaladóbb szellemű gyártó az iparágban. Legkésőbb 2050-re szeretnénk kizárólag újrahasznosított anyagokból készült gumikat gyártani. Az innovációs kapacitásunknak köszönhetően új, fenntarthatóbb távlatokat nyithatunk meg” – fogalmazott Claus Petschick, a Continental fenntarthatóságért felelős vezetője.