Pitypangból gumiabroncs?

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental bemutatta svédországi Anklam városvezetésének az új Taraxagum gyártó- és kutatóüzemének terveit.

A német gyártó tervei pozitív megerősítésre találtak, ennek köszönhetően zöld utat kaphat a beruházás. A következő lépcsőfok, hogy a Continental egy hozzávetőlegesen 30.000 m² nagyságú területet vásárol meg a Lilienthalring ipari parkban, majd az építési engedélyek megszerzése után megkezdődhet a Taraxagum laborkomplexum első épületének felépítése.

A tervek szerint így menne a termesztés a gyárakban

A tervek szerint így menne a termesztés

„Ahogy azt 2016 augusztusában bejelentettük, az elkövetkező öt évben 35 millió euró értékű befektetést hajtunk végre a gumigyártás folyamatának kutatásába. Amit eddig csak laboratóriumi mértékben valósítottunk meg, azt most ipari mértékké fogjuk alakítani. Úgy is mondhatjuk, hogy a grammok helyett kilogrammokkal és tonnákkal fogunk dolgozni. Mivel ez egyúttal óriási vállalkozási kockázatot is jelent számunkra, nagyra értékeljük az anklami városi tanács nagyvonalúságát, hogy a kiválasztott területet egy jelképes összegért, 1 euróért adják el részünkre”, jegyezte meg Burkhardt Köller, a Continental Reifen Deutschland GmbH igazgatótanácsának elnöke.

Az abroncsok bemutatása a Continental konferencián

Az abroncsok bemutatása

„Az új laborban fokozatosan szeretnék növelni az alkalmazottak létszámát. A teljes állomány 2021-re már elérheti a 20 főt”, jegyezte meg Dr. Andreas Topp, a Continental anyag- és folyamatfejlesztésért, valamint az iparosításért felelős igazgatója. Hozzátette, hogy ezzel egy időben a régióban rendelkezésre álló területeik méretét is szeretnék a jelenlegi 15 hektárról 800 hektárra bővíteni. A cél az, hogy tonnában mérhető pitypang terméshozam álljon rendelkezésre. „Amennyiben sikeresen és tervek szerint tudjuk megvalósítani a projekt következő lépéseit, a gumilabor egyaránt ragyogó jövő elé néz a vállalatunk, illetve Anklam városa szempontjából. Úgy véljük, hogy az a mértékű érdeklődés, ami az elmúlt pár évben körülvette a projektet, folytatódni fog a jövőben”, tette hozzá Dr. Andreas Topp.

Az abroncs jelzése közelről

Az abroncs jelzése

Az elmúlt években a Continental és a projekt partnerei, így a Fraunhofer Intézet, a Julius Kühn Intézet, valamint az ESKUSA növénytermesztő vállalat már három elismerésben részesült a pitypangból készülő abroncsok fejlesztéséért. Ezek a díjak is kiválóan szemléltetik, hogy más iparági szakértők is rendkívül ígéretes vállalkozásnak tartják a gyermekláncfű gyökeréből kinyerhető természetes gumiabroncsok sorozatgyártásának megvalósítását. A Continental pedig a fejlesztésért 2016-ban elnyerte az Automechanika Nemzetközi Kereskedelmi Vásár Innovációs Díját.

Fotók: continentaltire.com

További autós hírek

A statisztika szerint egy átlagos budapesti közlekedő 162 órát, azaz majdnem egy hetet ül a forgalmi dugóban – írja az…

Olvasónk, akitől a videót kaptuk az alábbi sorokat írta: “A hölgy a Hungária krt-ról forgalommal szemben próbált lekanyarodni a Kerepesi…

Ausztriában a legkeményebb a helyzet. Ott súlyos büntetést is kiszabhatnak a dashcamet használók ellen. Tiltott még Luxemburgban és Portugáliában a…

Durván megemelte árait az elektromos autók töltőpiacának egyik meghatározó szereplője. – írja a hvg.hu Az Ionity hálózata hatalmas teljesítménnyel képes…

A tanulóvezető ahogy azt kell megállt a gyalogátkelő előtt és átengedte a gyalogosokat. Mögötte a türelmetlen Renault sofőrje, akinek a…

Kapcsolódó írások

2018. november 28.
Az idei év során 25+1 gumiabroncsot vizsgáltak meg, hogy a vezetőknek a lehető legkönnyebb dolguk lehessen a téli gumi szett vásárlása során.
Continental C.A.R.E. önszabályozó kerék rendszere
2019. október 09.
A Contintental olyan kereket fejleszt, ami menet közben önállóan képes szabályozni a nyomását.
Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki