2021. augusztus 09. | 16:40

Ígéretes eredményekkel zárultak az előzetes tesztek.

A Continental 2022-től, vagyis már a jövő esztendőtől lehetővé teszi az újrahasznosított műanyag palackokból nyert, újra feldolgozott poliészter felhasználását a gumiabroncsgyártásban. Az újrahasznosított anyagot a teherhordó karkaszhoz fogják felhasználni, írta meg az autopro.hu.

A tajvani Otiz műszálakra specializálódott vállalat segítségével a Continental egy olyan eljárást dolgozott ki a PET-palackok újrahasznosítására, aminél a poliészter szálat közvetlenül az újrahasznosított PET-ből nyerik ki, a korábban megkerülhetetlennek gondolt kémiai feldolgozást (mely során alkotóelemeire bontották a palackokat) így már el lehet engedni.

Az újrahasznosítási folyamat során a palackokat először kiválogatják, a kupakjukat eltávolítják, majd végül kitisztítják őket. Ezután a palackok ledarálására és granulátummá olvasztására kerül sor, amit a szilárd állapotú polimerizáció követ.

A tesztek során bebizonyosodott, hogy az újrahasznosítással készített anyag ugyanolyan jó teljesítményt nyújt, mint az új gyártású poliészter. Az újrahasznosított alternatíva kiválóan alkalmas az abroncsokban használatra a fékezéskor keletkező erőkkel szembeni ellenállóság és termikus stabilitása folytán, állítja a Continental.

A konvencionális PET (polietilén-tereftalát) régóta alkalmazott anyag az abroncsgyártásban, tudniillik magas terhelés mellett is megőrzi alakját, szavatolva a biztonságos vezetést. Egy hétköznapi abroncsban 400 gramm poliészter található, ami azt jelenti, hogy egy teljes szett legyártásához 60 darab műanyag palackra van szükség.

A gumiabroncsgyártó szerint az újrahasznosítás egyre fontosabbá válik a prémium kategóriás gumiabroncsok tervezésében, fejlesztésében és gyártásában. A vállalat célja, hogy legkésőbb 2050-re az abroncsgyártásban kizárólag fenntartható módon előállított, cirkuláris alapanyagokat használjon.