A kutatásból az derül ki, hogy a vásárlók akkor sem kérik az extra tartozékokat, ha meg tudnák őket fizetni.
A Magyar Suzuki és az Ipsos reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a magyar autóvásárlók sok esetben akkor sem kérik az extra biztonsági, és vezetéstámogató rendszereket, ha anyagi helyzetük egyébként ezt bőven megengedné.
A megkérdezettek 54%-ánál a vételár az elsődleges szempont új autó vásárlása előtt, ezt követi a fenntartási költségek (50%) és funkciók (37%) mérlegelése. A biztonsági és vezetéstámogató rendszerek csupán a hetedik helyen végeztek a legfontosabb vásárlási szempontokat összegző listán. Érdekesség, hogy a megkérdezettek körében a vásárlásnál fontos szempont, hogy az adott márkának milyen a megítélése idehaza.
A tájékozottabb vásárlók nagy odafigyeléssel választják ki a számukra legmegfelelőbb biztonsági extrákat, balesetmegelőző szerepükben viszont kevesebben hisznek, és sokan azzal sincsenek tisztában, mit képesek nyújtani az új technológiák. A válaszadók a légzsákokat (95%), az ABS-rendszert (86%), a gyermekbiztonsági funkciókat (84%), illetve a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető elektronikát (81%) jelölték meg, amikor arról kérdezték őket, balesetmegelőzés szempontjából melyek a leghasznosabb kiegészítők.
A márkakereskedők szerint az ütközéselkerülő- és megelőző rendszerek, a radaros fékasszisztencia (RBS), illetve elektronikus menetstabilizáló rendszerek esetében nagyon hasznos lenne a felvilágosítás, edukáció, mert ezekről vajmi keveset tudnak a hazai gépjárművásárlók.
A megkérdezettek – bár a vezetéstechnikai kiegészítők fontosságát nem vitatják –, többnyire úgy gondolják, hogy az autók biztonsági felszereltsége nem járul hozzá nagyban a baleseti statisztikák javulásához.