2022. június 01. | 12:28

A szintetikus üzemanyagok és a hidrogén használata is segíthet a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos célok elérésében.

Paolo Scudieri, az olasz ANFIA autóipari szervezet elnöke szerint nem csak az elektromos járművek jelenthetnek megoldást a környezetvédelmi problémákra. Az Európai Unió által előirányzott célkitűzések eléréséhez paradigmaváltásra van szükség, az olasz szakember szerint más technológiák alkalmazásával számos jelenlegi munkahelyet lehet megőrizni.

„Szerintem a szintetikus üzemanyagok és bioüzemanyagok használatával jelentős előre lépésre van lehetőség” – mondta Scudieri az ANFIA éves nagygyűlésén, majd hozzátette, az olasz autóipar komoly összegeket fektet a hidrogénnel kapcsolatos fejlesztésekbe.

A szintetikus üzemanyagok használatával meg lehetne menteni a belső égésű motorokat, melyeket az újfajta tápanyag befogadására alkalmassá kellene tenni. Ez a megoldás egyszerűbbnek tűnik, mint a tisztán elektromos autók totális dominanciája. Scudieri szerint jelenleg a hibridek és villanyautók piacát az ázsiai gyártók uralják, az átállás pedig akár 73 ezer munkavállaló megélhetését veszélyeztetheti Olaszországban, miközben az újonnan létrejövő munkahelyek száma nem ellensúlyozná ezt. További kockázatot jelent, hogy a beszállítók egynegyede semmilyen lépést nem tett az elektrifikáció irányába.

Az Európai Unió 2035-re szeretné elérni a nettó zéró kibocsátás állapotát, ennek értelmében betiltanák a belső égésű motorral felszerelt új járművek értékesítését. Az Európai Parlamentben jövő héten vitatják meg a környezetvédelmi szabályozásokat tartalmazó csomagot. Paolo Scudieri a politikai pártok között nincs összhang ebben a kérdésben.

„Minden egyes szavazat számít. Remélem, hogy az olasz képviselők az ország érdekeit szem előtt tartva fognak dönteni” – tette hozzá az olasz szervezet vezetője.