Az ACEA jelenlegi elnöke és a Fiat-Chrysler vezetője, Michael Manley levélben fordult Thierry Bretonhoz, az EU belső piacáért felelős vezetőhöz. A célja az volt, hogy haladékot kapjanak az autógyártók a következő, Euro 6-os emissziós normák teljesítésével kapcsolatos tanúsítványok beszerzésére. Szerinte egy hat hónapos türelmi időszakra lenne szükség, hiszen a koronavírus-járvány nagyban megnehezítette az autógyártók dolgát.

Michael Manley előadás közben

„Elfogadjuk, hogy a kibocsátási normák nagyon komoly problémát jelentenek, ám ez a halasztás nem befolyásolná különösebben az emissziós értékeket ebben a periódusban” – mondta Manley.

Az FCA vezetője hozzátette, hogy jelenleg 600 ezer már legyártott személyautó nem tudja teljesíteni az Euro 6d ISC-FCM normát, amely 2021. január 1-jén élesedik. További 2100 típusengedély van függőben olyan járművek esetében, amelyek már egyébként teljesítik az Euro 6d ISC-FCM előírásait.

Amennyiben Brüsszelben nem hozzák meg ezt a szükséges lépést, úgy rengeteg már legyártott autó ragadhat bent a közeljövőben, vagy pedig a gyártást kell majd szüneteltetni, amely a munkavállalókat is súlyosan érintené. Manley azt is hozzáfűzte, hogy Kínában például fél évvel elhalasztották a China 6 emissziós norma bevezetését. Japánban pedig egyelőre nem váltanak a JC-08-as mérési ciklusról a WLTP-szerintire a már jelenleg is futó modellek esetében.

Az Euro 6-os normák egyébként többek közt a nitrogén-oxidok, a karbon-monoxid és a finomrészecskék kibocsátását szabályozza flotta szinten, amelyek túlhaladása esetén komoly büntetéseket kell fizetni az autógyártóknak.