2020. október 07. | 14:52

2020 harmadik negyedévében két új Viper talált gazdára, míg 2019-ben összesen ötöt adtak el.

1989-ben a Detroiti Autószalonon lett elsőként bemutatva a nagyközönség előtt, hogy aztán mához képest pontosan 28 éve, 1992-ben elkezdje gyártani a Vipert a Dodge amerikai márka. Az eladásai csak nagy nehezen tudtak beindulni, de ez se akadályozta meg abban, hogy korszakalkotó széria legyen az autógyártás történetében. Az autó motorját egy a Lamborghinivel közösen fejlesztett 406 lóerős, V10-es egység adta, amely 0-ról 100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt tudja felgyorsítani az autót. Mindezt úgy, hogy nem volt benne semmilyen kényelmi funkció, így se oldalsó ablakok, se tető, se légkondicionáló, se ajtó kilincs, de ABS, és még menetstabilizátor se volt.

A Viper a 2000-es évektől egészen a 2008-as gazdasági válságig jó eladási számokkal rendelkezett, azonban ezután megtorpant az értékesítés. 2010-ben felfüggesztette a gyártását a Dodge, aztán három évet követően mégis visszatért a legendás modell sokkal több extrával és minden eddiginél több technikával. Az eladási számok viszont már sose érték el azokat a nagyságokat, mint előzőleg. Aztán az amerikai márkának döntenie kellett, és végül 2017-ben végleg beszüntette a Viper gyártását.

Most azonban egy érdekes információra lehetünk figyelmesek, hiszen annak ellenére, hogy már nem gyártja a modellt a Dodge, tavaly öt darabot, ebben az évben pedig két darabot adtak el.

A modellből egyébként 25 év alatt összesen körülbelül 31 850 darab kelt el. Egy meghatározó típus, amire mindenki emlékszik, azonban valószínűleg még a jelenlegi érdeklődés hatására se fog visszatérni a legenda, hiszen a Dodge inkább a crossover és az SUV modellek gyártására koncentrál. További érdekesség lehet, hogy miután befejeződött a gyártás, a modell rajongói egyfajta búcsú gyanánt akarták elvinni az autót a legendás Zöld Pokolba, a Nordschleifére. Habár gyári támogatást nem kaptak, a Viper-fanatikusok saját pénzből dobták össze ezt a rendezvényt, így ott volt többek közt az autó V10 motorjának megálmodója, Dick Winkles is. A cél az volt, hogy a valaha volt leggyorsabb amerikai autós kört tudják elérni. Ezt akadályozta először az időjárás, aztán az, hogy ezek nem kifejezetten versenyautók, hanem gyári utcai Viperek voltak. Egy baleset is volt, de aztán létrejött a rekord, 7:01.3-as idővel.

Amennyiben szereted a korszakalkotó amerikai modellcsaládokat, nézd meg ezt a V8-as Ford Mustang bemutatót. Ha nem indulna el a videó, ezen a linken tekintheted meg.