2020. október 30. | 10:06

A pazar fényjáték láttán leesett a Burj Khalifa közelében kószáló emberek álla.

A Porschénak sikerült a Közel-Keleten és Afrikában is piacra dobnia elektromos sportautóját, a Taycant. Ezt megünneplendő a stuttgartiak káprázatos fényjátékkal világították meg a világ legmagasabb épületét, a Dubajban található Burj Khalifát.

A lenyűgöző bemutató összesen 33 000 négyzetméternyi területet ölelt fel, a fényjáték során a Porsche történetének legfontosabb mérföldkövei villantak fel az 1900-as Lohner-Porsche-tól kezdve egészen az új Taycanig. A nagyszabású reklám azon üzenet köré épült fel, hogy a Taycannak ugyan elektromos szíve van, de ennek az autónak ettől függetlenül ugyanolyan Porsche lelke van, mint a belső égésű motorral szerelt társainak.

Az nem titok, hogy a Taycannak lesz egy olyan változata, ami még az alapverziónál is gyorsabb lesz, amely a Taycan GT nevet fogja viselni a pletykák szerint. A fényjáték célja minden bizonnyal az volt, hogy a Porsche-fanatikusokat még jobban feltüzeljék, illetve az, hogy azokban is felébresszék a vásárlási szándékot, akik eddig nem nagyon foglalkoztak a Taycannal. Pedig a Porsche eddigi legkörnyezetkímélőbb autója nem csak szép, de baromi gyors is, a 750 lóerős Turbo S álló helyzetből 2,6 (sokak szerint 2,5) másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. Egyetlen feltöltéssel viszont csak 309 kilométert tud megtenni.

A Taycan egyébként többféle kivitelben került forgalomba a tőlünk távol eső országokban, a 4S, a Turbo és a Turbo S is elérhető a közel-keleti és afrikai vásárlók számára. A Microsoft atyja, Bill Gates is egy Porsche Taycannal közlekedik, érdekes, hogy neki ez az első villanyautója, nem pedig egy Tesla.