2020. február 03. | 12:59

A rajtvonal mellett állva ne is pislogj, mert lemaradsz róla.

A közelmúltban debütált a Porsche első, teljesen elektromos járműve, a Taycan, amelyet már több külföldi lap is tesztelt. Ezek alkalmával többször is világossá vált, hogy mindössze 2,4 másodperc kell neki a 100 km/órás tempó eléréséhez. Ennél talán csak a Porsche 918 Spyder és a Lamborghini Huracan Performante tud jobb sprintidőt felmutatni. Viszont a 991 generációs Porsche 911 Turbo S 0,1 másodperccel marad le a Car and Driver szerkesztősége által tesztelt leggyorsabb gépek dobogójáról.

Ha ez nem lenne elég, az szintén lenyűgöző, hogy 10,5 másodperc alatt eléri a 209 km/órát, igaz nem tudni, hogy milyen töltöttségi szinten, milyen körülmények közt és milyen útburkolaton végezték a tesztet. Ezektől eltekintve is egy lenyűgöző eredmény.

A Drag Times nem is olyan régen hasonlította össze a Taycan Turbo és Turbo S gyorsulását, ebből kiderült, hogy utóbbi mindössze 56% -os töltöttségi szinttel képes 2,67 másodperc alatt 100 km/órára katapultálni és 10,88 másodperc alatt teljesíteni a negyedmérföldes távot, melynek végén már 200-zal hasít.

Ez az idő nagyjából megegyezik a legújabb Tesla Model S Performance ‘Raven’ által futott legjobb eredménnyel, tehát várható még néhány érdekes fej-fej melletti küzdelem.

Az autós világ friss híreit az Alapjárat hírműsorában találod.