2019. október 01. | 15:01

Az egyik legkeresettebb elektromos autó a piacon számottevő mennyiségű frissítésben részesült.

Rengeteg apró, ám megfontoltan kidolgozott újítást kapott a Renault mini elektromos autója. A 2020-as modellévre szóló változat front részét újratervezték, új LED-es fényszórókkal, illetve futurisztikus kialakítású hátsó lámpatestekkel és ködlámpákkal gazdagodott. Az első-hátsó lökhárító elemeket is némileg átvariálták, ezen felül újfajta színekben, újfajta felnikkel tetszeleghet leendő tulajdonosainak az új Renault Zoe.

Engem személy szerint valahogy sosem fogott meg a kisautó megjelenése, viszont azt el kell ismerni, hogy ráfért a frissítés. A folyamat korántsem sült el rosszul, a sportosabb, magabiztosabb kiállással sokkalta kívánatosabb lett az elektromos autó.

A belteret is módosították, megfigyelhető az új műszerfal, a 9,3”-os infotainment rendszer és a személyreszabható 10”-os TFT műszeregység. A járművezetők rendelkezésére számos érdekes kiegészítő áll, elérhető például a vezeték nélküli okostelefon töltés, az Apple CarPlay és az Android Auto. A Zoe már csak azért is környezetbarát, mert például az üléskárpitban és a biztonsági öveknél a Renault újrahasznosított anyagokat használt, ami érdekes érzés lehet azok számára, akik érdekeltek a környezettudatosságban.

A 2020-as verzióban a meghajtás is frissült, hiszen egy nagyobb elektromotort és nagyobb akkumulátor csomagot szereltek a járműbe, révén a Zoe 133 lóerőre és 245 newtonméter nyomaték leadására képes, elektromos hatótávolsága 389 kilométerre nőtt.

Az 52 kWh kapacitású akkumulátor támogatja az 50 kW-os gyorstöltést, amely 30 perc alatt közel 145 km-es hatótávot eredményezhet. 22 kW-os töltéssel egy óra alatt 126 km lesz a hatótáv, míg a 7 kW-os töltéssel összesen 9,5 órára van szükség ahhoz, hogy a jármű 100%-os töltöttségi szint birtokában állhasson.

A Renault Zoeból egy gyengébbik verzió is elérhető, amelyik ugyanazzal a hajtáslánccal szerelt, mint elődje, motorja 80 kW, ereje 108 lóerő.

A Renaultnak nem áll szándékában több pénzt kérni az ügyfelektől az első generációs modell indulóáránál, ami korántsem rossz elgondolás azt tekintve, hogy a vásárlók egy minden tekintetben fejlettebb kivitel tulajdonosai lehetnek.

Néhány külföldi magazin újságírója letesztelte a 2020-as Renault Zoét és szinte mindegyikük elégedett volt a járművel, ami már elöljáróban is nagy pozitívum! Az elektromos autó értékesítése 2020 első negyedévében kezdődik.