2022. május 17. | 13:32

A károsanyag-kibocsátási normák is mennek a levesbe.

Oroszországban jelentősen lazítottak az autókra vonatkozó biztonsági előírásokon. Ennek oka, hogy a nyugati szankciók miatt a szükséges alkatrészek nem elérhetők, drasztikus közbelépés nélkül pedig a teljes leállás fenyegetné az orosz autóipart.

Mihail Misusztyin miniszterelnök most írta alá azt a rendeletet, amely 2023. február 1-jéig felfüggeszti az új autók regisztrációjára vonatkozó legtöbb törvényi előírást. Ez azt jelenti, hogy a légzsákokat már nem kell beszerelni az újonnan készülő járművekbe. És az elektronikus menetstabilizálónak (ESP), amely a blokkolásgátló fékrendszert (ABS) és más biztonsági funkciókat is magában foglal, sem kell jelen lennie a kocsikban.

Lada Vesta koncepció
Fotó: Depositphotos

De nem csak a biztonsági funkciók tűnnek el, írja a Research Snipers. A portál értesülése szerint a rendelet elvileg teljesen eltörli a károsanyag-kibocsátási normákat. Eddig Oroszországban ugyanazok az euro-szabványok voltak érvényben, mint Európa többi részén. Csak ahhoz, hogy az Euro 2-es szabványnak megfeleljen a jármű, legalább egy passzív katalizátorral kell rendelkeznie. Ezeket eddig nem Oroszországban gyártották, hanem importálták.

Az ukrajnai háború miatt elfogadott gazdasági szankciók miatt azonban ezek az alkatrészek már egyáltalán nem elérhetők. Műszakilag az autók lényegében a 80-as évek színvonalát fogják tükrözni mondta Szergej Aszlanjan autószakértő, aki biztos benne, hogy sokan Euro 0-s autókkal fognak közlekedni Oroszországban. Szintén friss hír, hogy újraindulhat a Moszkvics autók gyártása Moszkva mellett, a részletekről ebben a cikkben írtunk.