2020. május 14. | 13:04

A Toyota legnagyobb hibrid SUV-ja az öreg kontinensen is megvásárolható lesz.

A 4. generációs hibrid hajtáslánc a Toyota nagyméretű szabadidő-autójába is helyet kap, így a Highlander legújabb generációja két évtizedes történetében először Európában is kapható lesz. A kizárólag hibrid hajtással kapható Highlander lesz a legújabb tagja a Toyota európai SUV-kínálatának, amelyben megtalálható a D-kategóriás RAV4, a C-kategóriás C-HR és a hamarosan érkező B-kategóriás Yaris Cross is.

A Toyota GA-K platformjára épített Highlander 4950 mm hosszú, az utastér pedig hét ülést kínál. A csomagtér 658 literes, ami nemcsak a padló alatti rekesszel bővíthető, hanem a harmadik és a második sorban található ülések síkba döntésével is; ezzel a rakodóteret egészen 1909 literig lehet növelni. A felszereltség részét képezheti a középkonzol 12,3 colos multimédia-képernyője, a head-up kijelző, az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerek, a vezeték nélküli telefontöltő és az ülésszellőztetés.

A Highlander utasait óvó Toyota Safety Sense csomagban megtalálható az ütközést megelőző biztonsági rendszer aktív elkerülő kormányzással, valamint éjjel-nappali gyalogosfelismerővel és nappali kerékpáros-észleléssel. A csomag további részét képezi még  a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika jelzőtábla-felismeréssel, a sávkövető asszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer,  az automatikus távolságifény-vezérlés és a jelzőtábla-felismerés.

A hibird hajtáslánc a már ismert 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, első és hátsó elektromotorokból és a második üléssor alá beépített nikkel-metál-hibrid akkumulátocsomagból áll. A rendszer összteljesítménye 244 LE, amihez a WLTP ciklus szerint 146 g/km-es CO2 kibocsátás és 6,6 literes fogyasztás társul, ami egy 2 tonnás vontatási képességgel rendelkező nagy divatterepjárótól nem rossz érték, a valóságban szerintem sokan kiegyeznénk 8-9 liter körüli étvággyal is.

Toyota sajtóanyag