1989-ben a Chicago Autószalonon mutatkozott be az eredeti Miata az "NA", amellyel a világ legsikeresebb kétüléses autójának története kezdődött. 30 évvel később a Mazda ugyanezen a kiállításon mutatja be az évfordulóra készített modellt is, amelyből csupán 3 000 darab készül és ebből 500 az Egyesült Államokban marad, a fennmaradó példányok pedig a világ más országaiba kerülnek majd.

A jelenlegi paletta mind a két változatából, az ND-ből és az NDRF-ből is készül "30th Anniversary Edition", ezek kérhetők vászon- és keménytetős kivitelben is. A Racing Orange fényezésnek, a narancs színű féknyergeknek és a Rays 10 küllős kovácsolt alufelnijeinek köszönhetően garantáltan kitűnik majd a tömegből. A narancs árnyalat az utastérben is visszaköszön a díszítésekben, az ajtópaneleken és az öltésekben.

Mazda MX-5 ND 30th Anniversary Edition oldalról fotózva

A limitált kiadás nem csak spéci felnikből és a narancs fényezésből áll, hanem a Grand Touring felszereltség is dukál hozzá. Ez többek közt az esőérzékelős ablaktörlőt, a távolsági fényszóróasszisztenst, az automata klímát, a műszerfalba épített navigációs rendszert, az Android Autót illetve az Apple CarPlayt foglalja magában.

Az MX-5 sokak számára a sportossága miatt is vonzó, ezért Recaro sportüléseket és Brembo féknyergeket kapott. Ha hatsebességes manuális váltóval rendeled (bár extraként hatsebességes automatát is választhatsz) akkor kapsz még hozzá Billstein lengéscsillapítókat is. A jelenleg futó szériákba rendelhető legerősebb erőforrással látják el a 30th Anniversary Editiont, amely egy 2 literes, négyhengeres, 181 lóerős motort takar.

Mazda MX-5 NDRF 30th Anniversary Edition naplementében hátulról fotózva

A Miata kiválóan szimbolizálja a Mazda saját filozófiáját a “Jinba Ittai-t” , amely szabad fordításban annyit tesz, hogy a "ló és lovas egysége", ez az autó lényege a kezdetektől fogva és ennek a fáradhatatlan törekvésnek a gyümölcse felelhető az összes generációban és a gyártó többi modelljében is. 

„A Miata rajongói valóban figyelemre méltóak és alázatosak, ezt mutatja a roadsterünk iránti rajongásuk és odaadásuk. Tiszteljük a fontos embereket, a rajongókat, mert részesei az MX-5 hihetetlen történetének" - mondta Masahiro Moro, a Mazda North American Operations elnök-vezérigazgatója.

Az ND évfordulós kiadásáért 34 995 dollárt, vagyis majdnem 10 millió forintot kell kicsengetned, az RF ennél kicsit drágább, de szerintem megéri.