2019. július 10. | 15:00

A BKV válaszlevélben adott magyarázatot.

Július nyolcadikán durván bedugult Budapest egy szakasza a reggeli órákban, mégpedig  a 4-6-os villamos északi szakaszán megkezdett felújítási munkák miatt. A helyzet ugyan enyhülni fog idővel, de szeptemberig a Margit híd budai hídfője és a Széll Kálmán tér között nem áll le a munka.

Hétfőn több szakaszon is irányonként csak egy sávban lehetett haladni a Nagykörúton és a Margit hídon, az utazási idő rendkívüli mértékben megnőtt. A helyzetet csak rontotta, hogy a Nyugatinál hetekkel ezelőtt lezártak egy sávot vízvezeték-felújítás miatt.

A sínfelújítás témaköre minden évben felkorbácsolja az indulatokat, de a BKV egyszer már jelezte, a 4-6-os villamoshoz tartozó sínpálya egész egyszerűen nem bírja az extrém terhelést, ezért kell gyakorta szétbombázni a fővárosi autóforgalom egy részét.

„A nagykörúti villamosvonal Európa egyik legnagyobb forgalmú városi vasúti viszonylata, számos helyen extrém nagy keresztirányú gépjárműforgalom is terheli. A villamosvonal vágányhálózata ezért az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve, a sínek jobban kopnak, a csatlakozó burkolatok hamarabb elhasználódnak” – jelezte a vállalat az Indexnek küldött levelében.

A város másik felében sem jobb a helyzet, hiszen a Corvin-negyed és a két dél-budai végállomás (Móricz Zsigmond körtér és Újbuda-Központ) között már június közepe óta pótlóbusz jár a villamosok helyett, a megszokottnál ott is nagyobb dugó van reggelente.

Nem elég, hogy gyakorlatilag az egész város közlekedhetetlen de még a parkolás is drágul...