2019. július 10. | 14:38

A BMW bemutatta sokat emlegetett tisztán elektromos Minijét, a Cooper SE-t. Formavilágát tekintve teljesen rendben van, de vajon képes lesz a potenciális vásárlókat specifikációival is lenyűgözni?

A BMW i3 2013-as bemutatása óta nem volt példa más, tisztán elektromos autó megszületésére a vállalatnál. A modell tökéletes utánzata lett a 2017-es őszi, Frankfurti Autószalonon bemutatott koncepciónak.

A Mini Cooper SE szívét egy, a motorháztető alatt elhelyezett elektromotor képzi, ahol szokványos esetben a hagyományos erőforrások találhatók, mint a benzines vagy a dízel. Ennek teljesítménye 135 kW, vagyis hivatalosan 181 lóerő. Az elektromotor az első kerekekhez kapcsolódva igyekszik biztosítani a gokart érzést, mely egyúttal az „innovatív vezetés dinamikai rendszernek” is köszönhető.

Mint minden elektromos autó esetében, úgy a Cooper SE-nél is rögtön rendelkezésre áll a nyomaték, ami 270 Nm-nek feleltethető meg. Gyári adatok szerint álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra az autó. Érdekes és meglepő módon a vállalat azt állítja, hogy a tisztán elektromos hatchback az első 60 méteren képes szorosan lépést tartani akár a belsőégésű motoros sportautókkal.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az i3-mastól kölcsönvett padlólemezbe lett építve az akár 235 és 270 km közti hatótáv megtételét biztosító lítiumion akkucsomag. A vállalat kiemelte, hogy a hatótávot a legújabb WLTP tesztciklus alapján kalkulálták, összehasonlítás céljából pedig a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó, EU által bevezetett NEDC ciklus alá is vetették.

Az Automotive News szerint az ötajtós elektromos Mini EPA-szabvány alapján számolt hatótávja 183 km lesz.

Az akkumulátor feltöltéséhez szükséges nyílás a bal hátsó kerék fölött található, ugyanott, ahol standard helyzetben az üzemanyagtartály van az autókon. Az akksi két és fél óra alatt tölthető fel 80%-ra 11 kW kapacitással, a 100%-os töltöttséghez három és fél órára van szükség.

Azonban a hosszú időtartam is kibackelhető egy gyorstöltő állomáson, ahol lehetőség van 50 kW-s kapacitással való töltésre. Ebben az esetben 35 perc szükségeltetik a 80%-os szint eléréséhez.

A praktikusság jegyei közé sorolható a csomagtér és örömmel kijelenthető, hogy a Mini Cooper SE ugyanazt a 211 liternyi helyet kínálja, mint a hagyományos-meghajtással működő háromajtós kivitel. A hátsó üléssor előre döntésével 731 literre bővül a tér, ami szintén közös tulajdonság a normál Minivel.

Az akkupakk valamelyest felhízlalta a Cooper SE-t, azonban az elöl elhelyezett elektromotor még mindig sokkal könnyebbnek mondható egy három vagy négyhengeres egységnél. A háromajtós, Steptronic automata váltós Cooper S-nél 145 kg-mal nehezebb az SE.