Mindenkinek megvan a nehezen védhető magyarázata arra, hogy miért nem tartja be a követési távolságot autópályán. Túl lassan megy; Miért nem takarodik a belső sávból; satöbbi. A vélt vagy valós sérelmünk hangoztatása mellett ilyenkor azt felejtjük el, hogy az autók töréstesztjeit többnyire városi sebesség mellett hajtják végre, na meg azt, hogyha a másik seggében autózunk, akkor se védjük ki az ütközést, ha Formula-1-es pilótához fogható a reakcióidőnk.

A Magyar Közút felvételén nem vehető ki egyértelműen, de sejtéseink szerint egy Aud 80 sofőrje volt óriási tévedésben, amikor öreg, az eseményeket látva minden bizonnyal ABS nélküli autójával hajtott valakinek a szélárnyékában. Az eredmény: füstőlő kerekek, keresztben csúszó autó és az elkerülhetetlen csattanás. A Suzuki vitarásnak még volt elég ideje félrehúzódni, a Volvo V60 sofőrje viszont láthatóan már csak a fékbe taposva várja a becsapódást. Az M3-as autópályán történt balesetet szerencsére mindenki túlélte.