A Dacia új tanulmánya szerint a vásárlók az alacsonyabb árak érdekében minden bizonnyal nemet mondanának a felesleges vagy nem alapvető autós technológiákra. A 2000 brit autós bevonásával készült tanulmány szerint a járművezetők 76 százaléka úgy véli, hogy a túl sok technológia elvonhatja a figyelmet a vezetéstől, míg 61 százalékuk a megfizethetőbb áron elérhető, csak az általuk rendszeresen használt technológiával felszerelt autókat részesítené előnyben.

Dacia Duster

A kutatás arra is felhívta a figyelmet, hogy a járművezetők egyharmada szerint túl sok technológiát szerelnek a modern autókba, a megkérdezettek 69 százaléka szerint az autóban lévő technológia túl bonyolulttá vált. Összességében a válaszadók 78 százaléka azt mondta, csak olyan autós technológiát fogadna el, amely valóban hasznos, hogy könnyebbé és kényelmesebbé tegye az életét az utakon.

A parkolószenzorok, a digitális rádió, a Bluetooth és a tolatókamera bizonyultak a leggyakrabban használt és legkívánatosabb funkcióknak az autókban. A tanulmány azt követően készült, hogy Andreea Guinea, a Dacia termékfőnöke a 2021-es Müncheni Autószalonon kijelentette, hogy a cég a „haszontalan” funkciók elkerülése révén alacsonyan tudja tartani az autók árát.

„A vásárlók nem hajlandóak fizetni olyan technológiákért, amelyek nem hasznosak. Márkastratégiánk esszenciája, hogy a lényegre koncentrálunk, anélkül, hogy unalmasak lennénk; alapvető és hasznos funkciókat akarunk kínálni menő módon” – mondta Guinea az Autocarnak.

A Dacia Duster utastere

A cég azt is kijelentette, nem feltétlen célja csillagos ötösre vizsgázni az Euro NCAP tesztjein, inkább megtartaná a megfizethetőség hírnevét, miközben a gyorsan változó jogszabályoknak való megfelelésre törekszik. Fontos leszögezni, ez nem azt jelenti, hogy a Dacia nem ügyel az utasok biztonságára, vagy hanyagolná a vezetéstámogató rendszerek beépítését. Arról van szó, hogy a legszükségesebb technológiákat pakolja az autóiba, így árban alá tud menni a konkurenciának. A címben használt fapad szó is ezért került idézőjelbe.

„Lépést tudunk tartani a modern trendekkel, de a szemünket mindig a legfontosabb dolgon, az autók vételárán tartjuk. A Dacia által gyártott járművekben nincsen semmi túlbonyolítva, tartózkodunk a haszontalan funkciók alkalmazásától, mert nem akarjuk a pénzünket olyan fejlesztésekre költeni, melyek miatt megdrágulhatnak az autóink” – tette hozzá Guinea.

A múlt hónapban a cég bejelentette, hogy a következő, 2024-ben érkező Duster SUV ugyanezen stratégiai szemlélet mentén lett kifejlesztve, és a hibrid hajtáslánc bevezetése ellenére elmondásuk szerint nagyon jó ár-érték arányt kínál.