Úgy lehet megszüntetni a dugókat az Astoriánál, ha csökken a belvárosba tartó autóforgalom nagysága, véli Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke. Balogh Samu a Hegyalja úti buszsávról is szót ejtett a legfrissebb Facebook-bejegyzésében.

Hegyalja úti buszsáv
Kép forrása: Budapesti Közlekedési Központ

Balogh szerint autós szempontból az Astoria egy „kimaxolt” csomópont: nincsenek zebrák keresztbe a Kossuth Lajos utcán, sem a Rákóczi úton, az Astorián sehol nem lehet balra nagy ívben kanyarodni, ami elvenne kapacitást az egyenesektől, minden a két egyenes, a kelet-nyugati és az észak-déli forgalom haladására van kihegyezve.

„Buszsávot elvenni nem lehet, házakat elbontani (nyilván) nem lehet, egész egyszerűen ez a maximum egy olyan csomópont esetében, ahol a város közepén keresztezi egymást az észak-déli és a kelet-nyugati átmenő forgalom” – jegyezte meg Karácsony Gergely munkatársa a Facebookon.

„A megoldás csak az lehet, ha csökken a belvárosba tartó forgalom nagysága és így kevesebb lesz a dugó. Hosszú távon ezt épp az támogatja, ha versenyképes közösségi közlekedést alakítunk ki, amivel megbízhatóan és gyorsan át lehet utazni a városon. Ezért is hoztunk létre összefüggő buszsávot a Hegyalja úton, így a BAH-csomóponttól Zuglóig védett sávban tudnak közlekedni a néhány percenként járó buszok. Így akinek nem szükségszerű az autóhasználat, választhatja a közösségi közlekedést, a csökkenő forgalom mellett pedig azok is jól járnak, akiknek szükségszerűen autóval kell közlekedniük” – olvasható a hosszú terjedelmű bejegyzésben.

Buszsáv
Forrás: BKK

Balogh felhívta a figyelmet arra, hogy az M0-s hárosi Duna-hídjának az ismételt lezárása iszonyatos terhet jelent a városban közlekedők számára. A budapesti dugók csillapításának alapvető feltétele lenne, hogy a várost ingyenesen, dugók nélkül el lehessen kerülni az M0-son, tette hozzá a várostervező.