Több problémát is felvetett az Országos Mentőszolgálat egy friss posztjukban a budapesti biciklisávokkal kapcsolatban.
Egy ideje zajlik az a tendencia, hogy egyre több bringasávot alakítanak ki olyan helyeken Budapesten, ahol korábban autók közlekedhettek. Ez egyes rétegeknek tetszik, másoknak pedig nagyon nem.
Aki kipugofógáztól mentes, élhetőbb Budapestet szeretne, az szorgalmazza ezeket a lépéseket, aki viszont közlekedni szeretne, esetleg átjutni autóval Budapesten anélkül, hogy ezzel több órája elmenne, az pedig ellenzi.
Mindkét oldal demagóg módon áll a dologhoz, valódi megoldás egyelőre nem alakult ki, olyan valószínűleg nem is lesz, ami mindenkinek tetszeni fog. Az viszont valóban egy mindenkit érintő probléma, hogy a mentősök munkáját is akadályozzák az újonnan kialakított bringautak.
Az Országos Mentőszolgálat egy Facebook-bejegyzésben panaszkodott arra, hogy a buszsávokból kialakított biciklisávok nem elég szélesek ahhoz, hogy a mentőautóval haladni tudjanak rajtuk, ráadásul a néhol kihelyezett oszlopok sok helyen a parkolást is megnehezítik.
Az életmentők próbálnak alkalmazkodni az új helyzethez, ez azonban nem mindig egyszerű, ezért a közlekedők megértését kérik. Hozzátették, hogy a mentők is támogatják a biztonságos közlekedést Budapesten.
Erre Balogh Samu városvezető reagált egy bejegyzésben, ahol leírta, hogy a mentősök által csatolt képen korábban parkolósáv volt, tehát ott nem lehetett haladni azelőtt sem. Ezzel a mentősök posztjának lényegét ugyan nem sikerült megragadnia, de a tényeket helyre tette.
„Úgy látszik az OMSZ kommunikációsát ez korábban nem zavarta, Budapest első védett kerékpársávjai most viszont igen. Érdekes. Csak remélni tudjuk, hogy a mentőket senki nem akarja majd belerángatni a kampányba. Még akkor sem, ha Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője korábban Tarlós István mellett kampányolt" - tette hozzá Balogh.
Ezután hozzátette, hogy megkérte a kollégáit, vegyék fel a kapcsolatot az OMSZ munkatársaival, hogy közösen megpróbáljanak megoldást keresni a felmerülő problémákra.