Felülbírálta az utasítást az önvezető metró

Tóth Balázs
Közzétéve:
2019-09-19, 21:13

A párizsi szerelvény féktelenül száguldott utasokkal a fedélzeten.

Budapesthez hasonlóan Párizsban sincs minden metrónak sofőrje, a földalatti tömegközlekedési eszközök önvezető módban cipelik az utasokat A-ból B-be.

Metrók esetében az önvezetést jóval könnyebb megvalósítani, lévén, hogy azok zárt pályán közlekednek, nincsenek kereszteződések, körforgalmak, és optimális esetben gyalogosok, kutyák és elektromos rollerrel szambázó környezettudatos polgárok sem vágtatnak át vadul a síneken.

Az önvezető metrónak nincs tehát különösebb dolga, mint a kijelölt megállóhelyekben megállni, biztosítani az utasok számára a le- és felszállás lehetőségét, majd e folyamat végeztével tovagördülni a következő állomásra.

önvezető párizsi metróra várnak az utasok a megállóban
Gyanútlan utasok ácsingóznak annak biztos reményében, hogy felszálhassanak az önvezető metróra Párizsban

Történt azonban, hogy szeptember 17-én kedd este az 1-es vonalon aktuálisan közlekedő párizsi metró gondolt egyet, és a Louvre állomást elhagyva nem állt meg a következő három megállóhelyen. Mivel egy vonalon több szerelvény is közelekedik, így az utasok ereiben minden bizonnyal megfagyhatott a vér, elég ijesztő lehetett a gondolat, hogy mikor rohannak az előttük közlekedő, esetleg épp egy állomáson vesztegelő metrókocsiba.

Szerencsére ez a horrorisztikus forgatókönyv nem valósult meg, mivel a Diadalív előtti megállónál felhagyott a féktelen száguldozással a metró.

A helyi BKK, becsületes nevén a RATP a Twitteren biztosított mindenkit arról, hogy az apró technikai baki ellenére az utasok nem voltak veszélyben. A közlemény szerint rövidzárlat miatt következett be a nem várt működés, és mivel nem történt ütközés, így lényegében meg is veregethetik a cég vezetői egymás, esetleg önnön maguk vállait.

Természetesen felerősödtek azok a hangok, mely szerint az önvezető metrók életveszélyesek, és nem volna szabad sofőr nélküli kocsikkal utasokat szállítani. Némi humán erőforrás megspórolása komoly kockázatot tartogat, hiszen egy vezetői fülkében tartózkodó személy ilyenkor megránthatná azt a bizonyos vészféket.

Párizs legrégebbi, 1-es vonala mellett a 14-es vonalon is önvezető módban közlekedik a metró, s az eset ellenére azt terveik, hogy 2020-tól a 4-es vonalon is sofőr nélküli földalattikban lehet majd résztvenni a közlekedés ezen izgalmas formájában.

A rövidzárlat okozta probléma felvet néhány kérdést az önvezető autókkal kapcsolatban is, melynek megtárgyalása a téma vaskos könyvének egy következő fejezetébe kívánkozik.

Forrás:

MTI

További autós hírek

Oroszországban járunk, így már előre sejthetjük, hogy nem az előre várható forgatókönyv szerint fognak zajlani az események a felvételen, melyet…

Az elgázolt biciklis kislány az autó alá szorult, életét a Készenléti Rendőrség járőrei mentették meg azzal, hogy kézzel felemelve tartották…

Legalább húsz raklap dülöngélt egymásra pakolva egy teherautó platóján, erről videó is készült. – írja a tenyek.hu Egy sávbesorolásnál majdnem…

Az alapvető jogok biztosa vizsgálatot indított a Magyar Autóklub panasza nyomán, miután a szervezet problémákat jelzett a biztosítók által a…

Első fokon két év és három hónap letöltendő börtönbüntetést kapott egy veszélyesen előző cseh kamionsofőr. – írja az origo A…

Kapcsolódó írások

Peugeot e-Legend Concept elölről.
2018. szeptember 24.
A sportos e-Legend elektromos tanulmány egyszerre retró és jövőbe mutató.
Volkswagen SEDRIC, elölnézet, animált kép
2018. október 29.
2018-ban már szinte minden gyártó próbálkozik teljesen önálló autók kifejlesztésével. A Volkswagen egy lépéssel előrébb jár: A SEDRIC annyira önálló, hogy a mérnökök a kormányt is kispórolták.
2019. március 21.
Őrült találmánynak titulálta az amerikai elnök a vezető nélküli járműveket
2019. július 21.
Úgy tűnik, még egy röpke évtized várni kell az autonóm technológiára.