Tovább folytatódik az európai újautó-piac mélyrepülése, miután áprilisban 20,6 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett személyautók mennyisége az előző év azonos időszakához képest. A koronavírus által sújtott 2020-as évet leszámítva eddig ez a leggyengébb áprilisi eredmény a statisztikák rögzítése óta, egyúttal ez már zsinórban a tizedik hónap, amit az újautó-piac negatív mérleggel zárt – derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb közleményéből.

Április folyamán összesen 684 506 darab személyautót értékesítettek az EU területén. Az Unió legtöbb országában pedig kétszámjegyű visszaesést lehetett tapasztalni, köztük a négy legnagyobb piacon is: Olaszországban 33,0, Franciaországban 22,6, Németországban 21,5, míg Spanyolországban 12,1 százalékkal csökkent az eladások száma 2021 áprilisához képest.

új autók forgalomba helyezése Európában
Kép: ACEA

A 2022-es év első négy hónapját vizsgálva az új autók regisztrációja 14,4 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ez azt jelenti, hogy január elejétől április végéig összesen 2 930 366 új személygépkocsit helyeztek forgalomba az EU-ban, szemben a tavalyi 3 422 714 darabbal. Ez a tendencia a négy fő piacon is megmutatkozott: Olaszországban 26,5, Franciaországban 18,6, Spanyolországban 11,8 és Németországban 9,0 százalékos csökkenést regisztráltak az elmúlt négy hónapban.

Magyarországon 9090 új személygépkocsit helyeztek forgalomba áprilisban a DataHouse adatai alapján, ami 13,9 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Éves összevetésben az idei év első négy hónapjában összesen 37 780 új autót helyeztek forgalomba hazánkban. Ez 11,6 százalékkal marad el a 2021-es 42 752 darabtól.

A kialakult helyzet elsősorban az ellátási lánc folyamatos nehézségeinek tudható be, amelyeket tovább súlyosbított az orosz-ukrán háború, ezzel rendkívül nehéz helyzet elé állítva az autógyártókat – mutatott rá az ACEA.

Nyitókép: Volkswagen