2022. május 17. | 11:42

Míg 2019-ben csupán 3,5, addig idén már 18,7 százaléka érkezik Kínából az Európában értékesített elektromos autóknak. 

A Kínában gyártott tisztán elektromos autók piaci részesedése rohamtempóban növekszik Európában. 2019-ben a kontinensen értékesített villanyautók csupán 0,5 százaléka érkezett a délkelet-ázsiai országból. Tavaly ez a szám elérte a 14,7 százalékot, az idei év első negyedévében pedig már 18,7 százalékos részt tudhat magáénak Kína az európai piacon – derül ki az insideevs.com összeállításából.

Jelenleg a Tesla számít a legnagyobb gyártónak, amely Kínában gyártott elektromos autókat szállít az európai piacra. A kontinensen értékesített Teslák mintegy 52 százaléka távol-keleti országban készült. A második helyen a Dacia, a harmadikon az MG, a negyediken a Polestar található, az ötödik pozícióban pedig a BMW foglalja el, mint a Kínában gyártott villanyautók legnagyobb európai importőre.

Tesla Model 3 és Model Y egymás mellett
Kép: Tesla

Az elmúlt évek során jelentősen átrendeződött az európai piac, ami a gyártó országokat illeti. 2019-ben még az Egyesült Államokban készült a legtöbb Európában értékesített elektromos hajtással rendelkező modell. A második helyen Németország, a harmadikon Franciaország állt. 2020-ban is ugyanezek alkották az első hármat, azonban a franciák ugrottak az élre, a németek és az amerikaiak előtt. Tavaly Kína leszorította az USA-t a képzeletbeli dobogóról. A sorrend Németország, Kína és Franciaország volt. Ami 2022 első negyedévét illeti, Dél-Korea vette át a harmadik helyet a franciáktól.

Az Európában értékesített tisztán elektromos autók megoszlása a gyártó országok szerint
Az Európában értékesített tisztán elektromos autók megoszlása a gyártó országok szerint
Forrás: insideevs.com

2021-ben összesen 1,2 millió tisztán elektromos személyautót helyeztek forgalomba Európában, ebből több mint 175 700 darabot gyártottak Kínában. Ennek a mennyiségnek több mint a felét a Tesla értékesítette. Dacia Springből 27 876 darab talált gazdára. Ez 16 százaléka a Kínában gyártott, de Európában eladott villanyautóknak. A harmadik helyen, 13 százalékkal a kínai tulajdonban lévő brit MG áll, amely összesen 52 autója talált gazdára a kontinensen. 2021-ben a cég legnépszerűbb elektromos modellje az MG ZS EV volt, amelyből több mint 15 ezer fogyott.

Polestar 2
Kép: Polestar

A MG-t a Polestar követi 12 százalékkal, majd a BMW következik, nagyjából 9 százalékot birtokolva az Európában értékesített, kínai gyártású elektromos autók piacán. A bajor gyártóhoz képest jelentős lemaradással következnek az ismertebb kínai márkák, mint az Aiways, a BYD, az Xpeng, a Maxis, illetve a Nio.

Nyitókép: Tesla