2020. január 10. | 09:28

A Honda legújabb tanulmányautójában a sofőr nyolc fokozatban állíthatja be, hogy mennyi rásegítést szeretne a vezetésben. Szerencsére ki is lehet kapcsolni!

Nyolc különböző vezetési módot kínál a Honda a legújabb, futurisztikus kinézetű konceptautójában. Az „Augmented Driving Concept” névre keresztelt tanulmányt azért alkották meg a japán mérnökök, hogy a hagyományos, és a teljesen autonóm közlekedés közötti kulturális szakadékot átíveljék. A vezető választhatja meg, hogy ő irányítsa-e a járművet, vagy inkább a gépre bízza a helyváltoztatás fárasztóbb részét, de a két véglet között még hat fokozatban állítható a rásegítés mértéke. A Honda állítása szerint „zökkenőmentes az átmenet” az egyes beállítások között!

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az extravagáns kinézet ellenére az autó belsejében letisztultság és egyszerűség honol, a kabint úgy alakították ki, hogy a lehető legnagyobb hely álljon az utasok rendelkezésére. Műszerfalat keresve se találsz, a futurisztikus, mégis praktikus kormányról lehet a funkciók nagy részét beizzítani: dupla érintéssel indul az autó, a volán előretolásával vagy hátra húzásával lehet adagolni a gyorsulást, illetve lassulást. Pedálok? Ugyan már. A jövőben nincs helye ehhez hasonló prehisztorikus megoldásoknak.

A Honda úgy gondolja, hogy az eljövendő autonóm közlekedésben a felhasználók úgy élvezhetik majd a mobilitást, hogy nem kell aggódniuk a vezetéssel együtt járó felelősség terhétől. Ugyanakkor lesznek olyan vásárlók, akik továbbra is át akarják élni azt az élményt és érzelmeket, amiket egy autó irányítása nyújt. Így a tulajdonos kezében maradna a nagy döntés, hála istennek.

Egyelőre nem ismert, hogy az Augmented Driving Concept belsőégésű motor kapott-e, vagy valamilyen alternatív hajtással üzemel, de a képeket elnézve a Honda E kisautóról merítettek ihletet a dizájn terén, így valószínűleg ebben is elektromos hajtáslánc dolgozik. A las vegasi CES 2020-on a koncepttel együtt a japánok bemutattak egy új okostelefont is, amit a kormányon levő kapcsolókkal lehet vezérelni, illetve egy új fejlesztésű hangfelismerő rendszert, aminek segítségével a sofőrnek kevésbé kellene megosztania a figyelmét vezetés közben.