2019. június 10. | 12:27

Az 1970-es Genfi Autószalonon mutatták be a Ferrari 512 S Modulo koncepcióját, amely ezután a feledés homályába merült

A genfi debütálás után még 1970-ben az Osaka Expón és 1971-ben Mexikóvárosban lehetett látni a koncepciót, utána sehova nem vitték el, így nem meglepő, hogy még a legnagyobb Ferrari rajongók többsége sem hallott erről az UFO Ferrariról, amiből egy darab működő képes bemutató autó készült és sosem került gyártásba. Szerintem ez mindenkinek jobb így, viszont meglepő módon 22 nemzetközi dizájn díjat zsebelt be.

Ez a koncepció egy igazi tervezési ritkaságnak számít, az UFO stílus, a rejtett kerekek, az elülső csúszó pilótafülke és a mókás ékalak összessége egy radikális autóipari kreálmányt eredményez. Egy kis érdekesség, hogy az autót eredetileg fekete színben állították ki Genfben, később fényezték át fehérre, ennek okát nem lehet tudni.

A Ferrari 512 S Modulo szinte sosem gurult utcára, de James Glickenhaus filmproducer és autógyűjtő megvásárolta a Pininfarinától azzal a szándékkal, hogy visszaállítsa működőképes állapotba. Úgy tűnik sikerült neki.

Glickenhaus gyűjteményében több érdekes és méregdrága ritkaság is található. Többek közt egy Ferrari 166 Spyder Corsa, amely a harmadik modell az olasz gyártó történetében.

Az alábbi videóban ugyanis a 2019-es Concorso d'Eleganza alkalmával kapták lencsevégre a Comói-tó partján Olaszországban. Ahol nem mellesleg a Bugatti a La Voiture Noire nyerte el a dizájndíjat.

Na de a lényeg, hogy az öt évvel ezelőtt megvásárolt ritkaság mára teljesen újjá éledt az érdekes kabinajtajától kezdve a középen elhelyezett 5 literes, 550 lóerős V12-es erőforrásig. A végsebessége egészen elképesztő, állítólag 354 km/órára képes úgy, hogy 3,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Glickenhaus tavaly a Facebook oldalán megmutatta szemfüles követőinek a koncepción folyamatban lévő munkálatokat. Az autó utcai közlekedésre alkalmas és mit ne mondjak elég furcsa és egyben érdekes látványt is nyújt a 21. századi utakon.