2020. január 13. | 12:15

A Volvo, a Lotus és a Daimler után a patinás brit márka következhet a sorban.

Azt beszélik, hogy a kínai autógyártó vállalat keresi az újabb lehetőségeket a fejlődésre, ezúttal az Aston Martint szemelték ki maguknak. A briteknek mostanában nem megy jól a szekér, hosszú évek után 2017-ben voltak először nyereségesek, de most úgy látszik, ismét recesszió következik.  Andy Palmer, a vállalat első embere jelentette, hogy kiábrándító eredményt értek el 2019-ben, az eladások 7%-kal maradtak alul az előző évihez képest, a jövőbeli kilátások nem rózsásak, szükségük van a financiális segítségre.

„A mai kihívásokkal teli környezetben úgy, hogy a szokásosan erős decemberi hónap kiszállításai is a várakozásokon alul maradtak, az eredményeink végső soron magasabb értékesítési kiadásokban és alacsonyabb árrésekben öltöttek testet 2019-ben” – mondta a cégvezér.

A korábbi előrejelzésekkel ellentétben nem 20%, hanem csupán 12,5 – 13,5%-os haszonkulcsot tudott elérni a vállalat, melynek köszönhetően az előirányzottnál 60 milliárd fonttal kisebb nyereséget könyvelhetnek el 2019-es pénzügyi évre. Palmer azt is hozzátette, hogy több pénzt is költöttek tavaly, mint szerették volna, ezért elkerülhetetlen a cég pénzügyi átszervezése, hogy a jövőben is talpon tudjanak maradni.

A mélyponton lévő részvényértékek teremthetik meg a kínai Geely számára az ideális tárgyalási pozíciót, pénzükért cserébe komoly részesedést szerezhetnek a sportautókat gyártó márkában. A hírek szerint azonban nem csupán a kínaiak kopogtatnak az Astonnál, felmerült néhány befektetői csoport neve a Közel-Keletről és Indiából, sőt, állítólag a kanadai származású üzletember, Lawrence Stroll is szeretne magának szeletet a tortából.

A multimilliárdos Stroll olyan márkák felépítéséből szerezte vagyonát, mint a Ralph Lauren, a Pierre Cardin vagy a Tommy Hilfiger. Tulajdonában van továbbá a Racing Point F1-es csapat, ahol fia, Lance Stroll is versenyzik. A brit márka vezetésének döntésén múlik, kinek engednek, de az sem kizárt, hogy kissé szétdarabolva a céget több befektetővel is megegyeznek a közeljövőben, hogy megmentsék a céget.

A helyzetet valamelyest javítja a tény, hogy a 2020 közepén érkező új modelljükre, a szabadidő-autó Aston Martin DBX-re már jelentős mennyiségű előrendelést kaptak. Ez adhat némi reményt a márkának, a mai SUV-őrület közepette kizárt, hogy ne taroljon a képeken is nagyon ígéretes autó a gazdagok körében. Itthon is kapható lesz a májusban nyíló budapesti Aston Martin szalonban, az ára várhatóan 60-70 millió forint környékétől indul majd.