2022. április 20. | 23:39

A koreai autógyártó az NFT-k, azaz a nem helyettesíthető tokenek világában kíván érvényesülni.

Ha nem hallottál volna még róla, az NFT (non-fungible token, azaz nem helyettesíthető token) képhez, animációhoz, videóhoz, hangfájlhoz kapcsolt kódsor, mely az eredetiség igazolására szolgál. 2017 óta létezik, lényege, hogy kereskedni lehet vele, a vásárlók pedig az Ethereum nevű kriptovalutával fizethetnek érte. Ez a piac számos vállalat érdeklődését felkeltette, most éppen a Hyundai szeretné megvetni a lábát ebben az izgalmas világban.

A koreai autógyártó a hírek szerint két különböző platformon is indít az NFT-knek szentelt csatornát. A terv az, hogy a héten kibocsátásra kerül 30 darab Hyundai Meta Kongz NFT, ezek népszerűsítésére pedig reklámfilmet is készítettek.

Az 54 másodperces klip elején a legendás King Kong mozifilmre utaló jelenetek szerepelnek, valamint 8-bites grafikákon az OG Donkey Kong videójáték is felelevenedik. A felvételen látható gorilla – akit valószínűleg Kongznak hívnak – néhány másodperccel később már egy levegőből lehulló Hyundai Pony modellel találja szemben magát, melynek volánja mögé pattanva kezdi meg a száguldást egy a Jégvarázs című animációs filmre emlékeztető környezetben. Szürreális jeleneteket követően a gorilla a Holdon landol, a videót pedig a „Shooting star NFT, coming soon”, azaz a hamarosan érkező, hullócsillaghoz hasonlított NFT-t népszerűsítő felirat jelenik meg.

Ha a Hyundai reklámfilmje, illetve NFT-projektje felkeltette az érdeklődésed, figyeld a korai autógyártó közösségi felületeit!