A hírek szerint elszigetelték a külvilágtól a dolgozókat.
Kínában ismét berobbant a koronavírus-járvány, ezért Sanghajban szigorú intézkedések léptek életbe, a várost két szakaszban, összesen kilenc napra lezárják. A változás az autógyártók életére is kihat, de nem egészen egyformán.
A Tesla a hírek szerint négynapos szünetet rendelt el a kínai gigagyárában, a General Motors azonban más utat választott: a sanghaji vegyesvállalata a város lezárása közepette fenntartotta a termelést, ezt állítólag úgy érte el, hogy megkérte a munkásokat, csak vészhelyzet esetén menjenek haza, amúgy aludjanak a gyárban (egyes hírek szerint akár a földön is). A cég emellett engedélyt kapott a teherautók mozgatására a szállítások zavartalan folytatása érdekében, jelentette a Reutersnek két bennfentes forrás.
Az ilyen intézkedések egy „zártkörű” irányítási folyamat létrehozását eredményezik. Kína arra kérte a vállalatokat, hogy a lezárás idején is próbáljanak működni, nyilván azért, hogy csökkentsék a koronavírus okozta gazdasági károkat. A dolgozók a vírus továbbadásának megakadályozása érdekében a világ többi részétől elszigetelve alszanak, élnek és dolgoznak. Hasonló rendszert alkalmaztak a pekingi téli olimpián is, ahol a rendezőket és sportolókat konkrétan elzárták a nyilvánosságtól.
A GM hétfőn közölte, hogy a sanghaji közös vállalat fennakadások nélkül termel. Az autógyártó azonban nem kívánta kommentálni a sajtóban felröppent híreket, nem közölte, hogy milyen intézkedéseket foganatosított a termelés fenntartása érdekében. A cég egyik szóvivője elmondta, hogy az ilyen esetekre vészhelyzeti terveket dolgoztak ki előre, most ezeket hajtják végre a beszállítóikkal közösen.
A Volkswagen-csoport annyit közölt kedden, hogy a sanghaji üzemeit egyelőre nem érintette a város lezárása, ezért egyelőre nem is függesztették fel a termelést az érintett egységekben.
Nyitókép: GM