2021. október 15. | 12:57

Jelenleg nem ritka, hogy a megrendeléstől számítva egy évet is várni kell az autó megérkezéséig. Még szerencse, hogy van megoldás.

Nonszensz, ami az autóiparban zajlik. A pandémia és a globális chip-hiány együttesen rendesen felforgatták a gyártók életét. Mindebből a vásárlók két dolgot éreznek: egyrészt gyors ütemben emelkedik az új autók ára, másrészt drasztikusan nőnek a várólisták.

Szinte minden márka szinte minden típusa érintett, kivétel nemigen fordul elő. Míg néhány évvel ezelőtt az átlagos várakozási idő 3-5 hónap volt és a különlegesebb, drágább modellekre se nagyon kellett fél évnél többet várni, addig ma örülni kell, ha egy mezei Ford Focus 8 hónap alatt megérkezik.

Ezt egy autóértékesítő barátom mesélte és megnyugtatott, hogy tényleg mindenhol ez a helyzet a szakmában. Ezen felbuzdulva felvettem a kapcsolatot néhány importőrrel. Minél ijesztőbb számok után kutatva a prémium márkáknál érdeklődtem, de falakba ütköztem. A megkeresésemre írásban és telefonban is zömmel a szokásos, az alábbihoz hasonlóval válaszoltak:

„Vállalatunk folyamatosan figyelemmel kíséri a kialakult helyzetet, a partnerekkel együttműködve keresi a megoldásokat a globálisan kialakult félvezető-hiányra. A rugalmas gyártási rendszerünknek köszönhetően képesek vagyunk kompenzálni a beszállítói láncban tapasztalható hiányosságokat, ugyanakkor ennek ellenére megnövekedett várólistákra kell számítaniuk az ügyfeleinknek.”

Egyedül a Mercedes-Benz PR-osa nem kertelt, kerek perec elmondta, hogy a várólistákat főleg a kívánt felszereltség befolyásolja, de nem ritka a 12 hónapot meghaladó várakozási idő sem. Például G-osztályos Mercedesre akár 1,5 évet is várni kell, bár állítólag ez az idő jelentősen csökkenthető, ha a gyártó saját házon belüli finanszírozását választja a vevő.

Egy adat nem adat, ezért összekonfiguráltam magamnak néhány konkrét prémiumautót és elküldtem őket a márkakereskedéseknek, hátha ily módon sikerül információhoz jutnom. Sajnos konkrét határidőket itt sem tüntettek fel, mondván, hogy azt majd a szerződésben rögzítik, egyedül egy 20+ milliós Audi A7 Sportback 45 TFSI esetében tettek említést 35-45 hetes (8-11 hónap) várható érkezési időről.

Egyébként, aki a magasabb kategóriákban keres magának új autót, általában nem riad vissza a mostanában tapasztalható áremelkedéstől, a meghosszabbodott várólisták azonban sok embernél kiverik a biztosítékot. Erről Borka János Balázs, a Magyar Autókereskedőház (MAH) Zrt. vezérigazgatója mesélt.

Prémiumkategóriás, maximum néhány éves és néhány ezer kilométert futott, elsősorban németországból származó, bevizsgált gépjárművek értékesítésével foglalkoznak. Elmondása szerint az utóbbi időben sokan fordulnak hozzájuk segítségért, ügyfeleik jelentős része kerül ki azon vásárlók közül, akik mérlegelve a várakozási időket, új autó helyett végül az összehasonlíthatatlanul gyorsabban beszerzhető, minimális kompromisszumot jelentő használt autó mellett döntenek.

Ezek a vásárlók kétszeresen is jól járnak, hiszen az akár egy évet is meghaladó várakozás helyett átlagosan 5 hét alatt az autójukhoz juthatnak, egyúttal a prémiumautók magas értékvesztése miatt jelentős, akár sokmilliós megtakarítást is elérhetnek. Nekik még az elképzeléseikről sem kell feltétlenül lemondaniuk, hiszen a hatalmas kínálattal bíró német autópiacon könnyen megtalálható a színben, felszereltségben és motorizáltságban is megfelelő típus.

A MAH Zrt. a finanszírozási termékek terén is állja a versenyt az újautó-importőrökkel, sőt, már kínálatukban is megtalálható a KAVOSZ Zrt. által működtetett Széchenyi Kártya Program új Széchenyi Lízing GO lízingterméke, amellyel a kis- és középvállalkozások az állami támogatásnak köszönhetően évi 0,5% fix kamat mellett törleszthetik gépjárműveiket.

Ha te is prémiumautó-vásárlás előtt állsz, de nem szeretnél hosszú hónapokat, egy évet vagy még annál is többet várni az új gépjármű megérkezésére, akkor érdemes elgondolkodnod a Németországból származó, kiváló minőségű és bevizsgált fiatal használt autókon. Nézz szét bátran a Magyar Autókereskedőház Zrt. megújult oldalán, ahol a mobile.de szűrt kínálatát találod magyar nyelven.

Tekints meg az alábbi érdekes kis videót, amelyben egy Ferrari érkezik haza a MAH Zrt.-nél elérhető prémium zárt tréleres autószállító segítségével!