Még év elején derült fény arra, hogy az elektromos autóiról ismert Tesla egyik szoftverfrissítése után sok esetben az autók tulajdonságai negatívan változtak meg. A tulajdonosok elsősorban jelentősen lecsökkent hatótávra panaszkodtak, de előfordult az is, hogy a gépkocsik teljesítménye csökkent néhány esetben, máskor pedig a töltési idő nőtt jelentősen.

Tesla tűz egy kínai teremgarázsban

Az amerikai közlekedési hatósághoz (NHTSA) eljuttatott petícióban most arra kérik a felügyeletet, hogy vizsgálják ki, pontosan milyen akkumulátor kezelő szoftvermódosításokat kaptak az érintett autók, jogszerű-e hogy a katalógusadatok jelentősen romlottak, illetve döntsék el, hogy a Tesla hibázott-e, amikor visszahívás helyett a szoftverfrissítés mellett döntött, hogy elkerülje azok költséges javítását és/vagy az akkumulátorok cseréjét.

Tesla Model S lángol

Mint ismeretes, a vállalat elővigyázatosságból módosításokat eszközölt az érintett autók vezérlőelektronikájában, miután tudomásukra jutott, hogy azok akkumulátorai esetleg tűzveszélyessé válhatnak bizonyos körülmények között. Ez a gyakorlatban csökkentett hatótávot, alacsonyabb teljesítményt és hosszabb töltési időket eredményezett. A petíciót benyújtók szeretnék, ha mindezt kivizsgálnák a közlekedési hatóságnál.

eloltott Tesla tűz

A vizsgálat egyelőre korai fázisban van, nem lehet tudni, hogy a Tesla valóban hibázott-e, ahogy azt sem, pontosan milyen mértékű teljesítménycsökkenést szenvedtek az érintett járművek. Ha kiderül, hogy az autók továbbra is tűzveszélyesek vagy jogellenes az utólagos teljesítménycsökkentés, akkor precedens értékű eljárás és büntetés sülhet ki a dologból. A hatóság állítása szerint a 2012 és 2019 között gyártott autók (Model S és Model X) közül körülbelül 2 000 példány lehet érintett.