2019. február 13. | 14:48

Megérkezett Magyarországra a Citroën legnagyobb szabadidő-autója, a C5 Aircross: erőssége a kényelem

Elegáns retró hangulattal készültek a szervezők a Citroën C5 Aircross hazai bemutatójára, ugyanis a Citroën Automobile Club Hungary jóvoltából jelen volt jellegzetes zöld színében az 1968-88 között készülő Mehari, az ötajtós, supermini Dyane, a dögös farral rendelkező CX és a stílusos BX – ezeket a cikk alján található galériában tekintheted meg, de ha az nem volna elég, akkor látogass el a Citroën Origins oldalára, ahol a márka 100 éves történetében elkészült modelleket ismerheted meg töviről, hegyire.

Na de térjünk is rá a főszereplőre, mely nem más, mint a Citroën legnagyobb szabadidő-autója, a C5 Aircross. A friss termék a PSA EMP2-es padlólemezére épül többek között a DS 7-tel, Opel Grandland X-szel és a Peugeot 5008-cal, úgyhogy nem kis autóról van szó. A C5 Aircross megkapta a márka SUV-offenzívája során kialakult arculatot: széles, nagy orr-rész, két szinten elhelyezett full-LED világítótestekkel, robusztus jelleg, kétszínű tetőcsomagtartó, oldalsó Airbump elemek, tágas csomagteret rejtő hátsó rész négy-négy, 3D LED-modult magába foglaló, domború hátsó lámpákkal. Pont olyan szeretnivaló, mint a C3 Aircross vagy épp a C4 Cactus. Méretei a következőképp alakulnak: 4,50 m hosszú, 1,84 m széles, 1,67 m magas, 23 cm hasmagasságú.

Igazán szellős utastér fogadott, rendben vannak az illesztések és az összeszereltség, a vezető oldalon 12,3 colos TFT kijelző található, középen a 8 colos érintőkijelzőn olvashattam le a fontos infókat. Hatalmas tárolórekeszek, személyre szabható szín és anyaghasználat jellemzi a belteret - a szövettől a nappabőrig mindent megtalálhatsz a kínálatban, nem beszélve az Advanced Comfort jegyében készült ülésekről, amik valóban szélesek, fotelszerűek, 15 mm vastag felső szivacsréteget kaptak, valamint az első ülésekben a nagy sűrűségű belső mag gondoskodik a komfortos hosszú távú utazásokról. Hátul három sínen csúszó, önálló ülést találni, öt fokozatban dönthető támlákkal, természetesen teljesen sík padló is kialakítható, így az 580 liter akár 1630-ra is bővíthető.

A jó magyar utakon volt szerencsém ismét kipróbálni a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztést, ami szériatartozéknak számít a C5 Aircross esetében. Annak ellenére, hogy egy aránylag nagy autóról van szó, billegéstől mentes a vele való közlekedés, csendes és kényelem orientált az érzet. Amit érdemes tudni a rendszerről: míg a hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a progresszív rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. Így szabadabban képes kezelni a kocsi kilengését és nagyobb be- és kirugózásnál elnyeli, majd szétszórja az energiát és nincs visszapattanó hatás sem.

A vezetést szolgáló technológiákból sincs hiány, hiszen 20 vezetéstámogatót is találni az új C5 Aircrossban, újdonságnak számít a Highway Driver Assist, mely az adaptív tempomatot és a sávtartó asszisztenst kombinálva egy lépéssel közelebb helyezi a C5 Aircrosst az önvezetéshez. A Motorválaszték a PSA csoport ismeretében nem nyújt nagy meglepetéseket, teljesítik az Euro 6d normákat és ahogyan az előző héten a Grandland X-ben az 1.5 literes, 130 lóerős dízelmotor remekül vizsgázott, úgy rövid tesztút során próbált, 6-os manuálissal szerelt C5 Aircross sem okozott csalódást. Valójában a dízelmotor illik hozzá, sokkal inkább, mint a kihegyezett, turbós benzines motor.

A Citroën C5 Aircross árai a következőképp alakulnak: