A magyar használtautó-import Mekkájának számító Németországban két év alatt mintegy 20%-kal emelkedtek az átlagárak, ami rányomhatja bélyegét a kereskedők pénzügyi helyzetére és persze a választékra is.
Nem túl fényes a magyar autópiac állapota jelenleg. Az új járművek sem fogynak jól, de a használtakat is nehezen viszik az emberek.
Míg nemrég még egy 2-3 éves autót akkori újkori áráért lehetett eladni, mára lecsengőben van a vásárlási láz, kezd beállni a piac. A bizonytalan magyar gazdasági helyzet miatt sokan kivárnak vagy egyszerűen halasztják jelenlegi autójuk cseréjét, nem véletlen, hogy a magyar gépkocsiállomány átlagéletkora 16 évhez közelít.
A DataHouse adatai alapján 2024 első hónapjában 9243 külföldi használt autót honosítottak. Ez ugyan 13%-kal magasabb érték, mint az egy évvel korábbi, de bőven elmarad a rekordidők számaitól.
A kilátásokat illetően pedig igen kedvezőtlen helyzetre számít mindenki, ugyanis a Német Autóklub (ADAC) adatai alapján az elmúlt két évben mintegy 20%-kal emelkedett a használt autók átlagos ára a Németországban – ott, ahonnan a honosított járművek nagy része származik.
Ha ehhez hozzávesszük a vásárlóerő csökkenését, valamint az euró-forint árfolyamának hektikus kilengéseit, nem túl biztató a jövőkép az importtal foglalkozó cégek számára. Ugyan Magyarország határain belül sokkal több a tranzakció – körülbelül nyolcszoros –, mint a behozatalé, sokszor egy eredetileg kintről hozott autó cserél gazdát hazánkban, így a valós kép egy kicsit árnyaltabb lehet, mint a nyers statisztika.
A favorit behozott márkák között egyébként a Volkswagen vezet toronymagasan, míg a Ford a második szorosan az Opellel a háta mögött. Típusra lebontva a Golf, Focus, Passat és Astra viszi a prímet. Korábban megtudtuk azt is, milyen szempontok szerint választ a magyar vásárló autót magának.