2020. január 27. | 11:26

Egy brit cégnek köszönhetően egyszerűbb hozzájutni és fenntartani egy leharcolt Formula 1-es technikát.

Több megoldás is szóba jöhet annak, aki egy régebbi F1-es autót vásárolna. A jelenlegi és talán az egyik legjobb szolgáltatást a Tour De Force Engineering kínálja. A brit cég leegyszerűsíti az összetett és nehezen karbantartható technikát úgy, hogy halandó emberek is könnyedén tudják használni.

A TDF  tulajdonában van néhány 2011-es Marussia és 2012-es Sauber formula autó, melyek eredeti, 2,4 literes V8-as erőforrását 1,7 literes, turbós négyhengeresre cserélte a cég. Ezek a kevésbé komplikált motorok 600 lóerő leadására képesek 9000-es fordulaton. Az erőt pedig egy hatfokozatú szekvenciális félautomata viszi a hátsó tengelyre. Végsebessége 320 km/óra körül alakul, és simán megugorja a 0-100 sprintet 2 másodperc alatt.

A cégnél dolgozó volt F1-es mérnökök szerint minden olyan rendszert kiiktattak, ami elveszi a figyelmet a vezetésről, a motorcserének köszönhetően nem kell például előmelegíteni használat előtt és 3000 kilométerenként elég átvizsgálni a blokkot. Az alkalmazottak felelnek a versenyautók karbantartásáért, igény esetén elkísérik az ügyfelet egy adott pályára is.

A járművek és az alkatrészek biztosítása mellett a cég lehetőséget kínál az ügyfeleknek arra, hogy kontrollált körülmények között európai versenypályákon is meghajthassák a TDF-1-est.

A brit sajtójelentések szerint 1,5 millió fontért, vagyis majdnem 600 millió forintnak megfelelő összegért vásárolhat magának az ember egy 8-9 éves F1-es technikát.

„Az eredmény egy olyan autó lett, amely az éles F1-es autó teljesítményének 95% -át átadja, az összes vezetési élménnyel együtt, amelyeket a Marussia és a Sauber pilótái éreztek a 2011/12-es szezon során” – olvasható a TDF sajtóközleményében.

„Mivel üzleti tevékenységünk alapvető eleme a modern-klasszikus F1 autók karbantartása, tudjuk, hogy ezen autókat miként lehet a pályán tartani. A TDF-1 révén olyan csomagot akartunk létrehozni, amely lehetővé teszi a vezetés szerelmeseinek, hogy valódi F1 élményt kapjanak, amely könnyebben hozzáférhető és költséghatékony” – mondta Matt Faulks, a TDF igazgatója a társaság sajtóközleményében.

„A TDF-1 vezetése olyan, amiben eddig nem volt tapasztalatom. A reakcióképesség, az egyensúly és az agilitás felülmúlhatatlan, és a nyers sebesség is hihetetlen” – tette hozzá Jessica Hawkins, a TDF-1 tesztpilótája.