2020. február 05. | 16:31

Ez minden bizonnyal a márkának és a típusnak is egyaránt hasznot hoz majd!

Sosem gondoltam vagy állítottam, hogy a Hyundai nem gyárt jó kocsikat. A kis aranyos, városi i10-es cirkálótól kezdve a Konáig nagyon sok típust volt már lehetőségem vezetni. Egészen addig vélekedtem maximálisan pozitívan a koreai márkáról, amíg ki nem próbáltam az i30-as kistestvérét, egyben az i10-es nagytesóját. Csak, hogy tisztázzuk, az i20-asról van szó.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az i10-es, az i30-as, a Kona vagy a Tucson mind egytől egyig maga az álom. Függetlenül attól, hogy kombiról, hatchbackről vagy SUV-ről van szó. Egy autókölcsönző keretein belül volt alkalmam belehuppanni az i20-as üléseibe, majd azt kívántam, bár ne tettem volna.

Végső soron mégsem bántam meg, hiszen ha nem vezettem volna, most valószínűleg ugyanolyan dicsérő szavakat írnék le róla, mint a márka más modelljeiről. A lényeg, hogy ami egészen kiábrándító az i20-as jelenleg futó szériájában az az, hogy teljesen mindegy, melyik motorral szerelt változatot vezeted, az összes ugyanolyan lehangoló. Nem számít, hogy 1000-es vagy 1,25 literes szívó, ahogy berakod egyesbe és lepadlózod (vagy még csak le sem padlózod), olyan szinten bebutul, hogy az már balesetveszélyes. Az autó megindul, majd jön egy pillanatnyi lefagyás, majd kis túlzással teszi a dolgát, mintha mi sem történt volna.

A Genfi Autószalonra szerencsére már nem kell sokat várni, a Hyundai ott fogja elsőként meglebegtetni az i20-as új generációját a nagyközönség szeme előtt. Azt leszámítva, hogy sem nekem, sem az ismeretségi körömnek nem volt a szíve csücske a típus, elég jól kapkodták a kereskedésekből. Többek között ez állhat annak hátterében, hogy a gyártó mostanra jutott arra az elhatározásra, hogy most már bizony elkél a vérfrissítés.

Egyelőre egy-két vázlatfotót lehet csak találni a modellről az interneten, illetve egy-két nappal ezelőtt láttak napvilágot a kémfotók. Utóbbiak alapján, bár jócskán matricázva lett a jószág, azt meg lehet állapítani, hogy az i10-es első-hátsó formavilágából merítettek egy kis ihletet.

A pályán, ahol a soron következő i20-as tesztelése folyt, azelőtt nem sokkal tesztelték le a modell riválisait: a Ford Fiestát és az Opel Corsát. Méretében viszont sokkal inkább az i30-as felé közelít, mintsem kistestvéréhez.

Azt pletykálják, hogy az i20-asnak ebben a szériájában visszatérhet a háromajtós verzió, illetve készülhet egy kis méregzsák is, i20 N elnevezéssel. Hát, kíváncsian várom, mit alkotsz, kedves Hyundai! Ne okozz csalódást, ahogyan eddig sem tetted.