A What Car? külföldi szaklap nagy fogyasztás-tesztje megmutatja, mit is érdemes várni egy modern SUV-tól, ha a fogyasztás az elsődleges szempont. Íme az általuk tesztelt 10 leggazdaságosabb szabadidő-autó!

9. Suzuki Vitara 1.6

5,9 liter jobb esetben hozható a Vitara 1.6 literes szívó benzinmotorjától, azonban ezt az erőforrást már bedarálta a károsanyag-kibocsátási normák európai marógépe. Az 1.6-os és az 1.4 literes Boosterjet, azaz turbós változat is járt már szerkesztőségünkben, az utóbbi valamivel szomjasabb, viszont sokkal élénkebb autózást tesz lehetővé a meglehetősen könnyű bódé és az ügyes futómű hathatós támogatásával. Nem véletlenül hazánk legnépszerűbb autója a Vitara.

Suzuki Vitara 1.6

8. Mazda CX-5 Skyactiv-D 150

5,8 literrel eljár a Mazda hazánkban legnagyobbnak számító SUV-ja, a CX-5-ös. Az autó igazán tágas és SUV-hoz képest meglepően jó vezetni, ahogy egy Mazdától elvárható. A ráncfelvarrott modell már járt nálunk a kétliteres benzinmotorral, lényegében ott is igen nehéz 7 liter fölé vinni a fogyasztást. Én ezt ajánlanám az öngyulladós erőforrás helyett, de persze nem kötelező hallgatni egy elfogult benzinpártira.

Mazda CX-5 Skyactiv-G

7. Kia Niro Hybrid

5,6 literrel megelégszik a Kia Niro hibrid (vagy akár plug-in hibrid) változata, ami szintén tágas és jól használható belteret kínál. A tisztán elektromos változatot a hazai menetpróbán már teszteltem, a Nissan Leaf legkomolyabb kihívójaként tartják számon, nem is véletlenül.

Kia E-Niro full electric

6. SEAT Ateca 1.6 TDI 115

Ha ügyes vagy, szintén 5,6 literrel el tudsz csörtetni a SEAT közepes SUV-jának dízel változatával. Szintén remek vezethetőségről tett tanúbizonyságot anno az 1.4 literes turbós benzinessel, jól sejted, ezzel a motorral könnyen szlopálta be a 7-8 litert a spanyol üsző.

SEAT Atecia 1.4 TSI

5. Suzuki Ignis 1.2 (mindenki Ignáca)

Lehet szeretni a formát vagy nem, az viszont tény, hogy hazánkban az egyetlen, 1.2 literes motorral kapható Ignác 5,5 literrel simán el van. A Suzuki oldalán csak ultrakompakt SUV-ként bemutatott Ignist nagy belmagasság, kedvező ár jellemzi, persze csak akkor, ha nem a fullos, 4x4-es Ignist választod, ami inkább 7 literrel közlekedik.

4. Kia Sportage 1.7 CRDi

5,5 litert kér a Kia Sportage, ami szintén kedvező árú, tágas autót a maga kategóriájában. Gazdaságos választás az 1.7 literes dízelmotor, de sok vezetési élményt ne várj tőle. Ha szintén takarékos, de inkább hétszemélyes Kiát szeretnél, akkor javaslom Sorento tesztünket!

Kia Sportage 1.7 CDRi

3. Nissan Qashqai 1.5 dCi 110

5,4 litert fogyaszt jobb esetben a Nissan Qashqai 1.5 dCi, ami Anglia legnépszerűbb autója. Kompakt de mégis tágas szabadidő-autó, amiben az anyagok minősége felejthető, de egy racionális választás lehet akár az 1.3-as, újdonsült benzinmotorral.

Nissan Qashqai 1.3

2. Suzuki Ignis 1.2 SHVS (Suzuki Swift, Suzuki Baleno)

5,3 liter ismét Ignáctól, ezentúl lágy-hibrid kivitelben, tehát egy apró, integrált villanymotor (ISG) indítómotorként segíti az 1.2-est. Magyarországon viszont csak a Swift és a Baleno kapható ezzel a hajtáslánccal.

Suzuki Baleno

1. Renault Kadjar 1.5 dCi 110

Ha már Nissan Qashqai, akkor nem maradhat el a rokonlelkű Kadjar sem. Abban biztos lehetsz, hogy az 1.5-ös dízel a Kadjar esetében 5,1 literrel elkaristol.

Renault Kadjar