A mindennapokra: Suzuki Baleno 1.0 DITC 6AT – Teszt

Frissítve:
2018-10-12, 15:44

Kicsinek gondolod a Suzuki Swiftet, a Vitara meg már túl nagy? Nézz körül jobban, hiszen van még lehetőség a Suzuki háza táján! Ilyen például a meglepően tágas Baleno, mely automata váltóval gondtalanná teszi a városban szaladgálást.

A Suzukikat megbízhatóságuk, alacsony fogyasztásuk, olcsó fenntarthatóságuk miatt szeretik az emberek. A kilencvenes évek Swift-imádata után az örökséget hazánkban a Vitara viszi tovább, mely a legjobban fogyó négykerekűnek számít az elmúlt éveket tekintve. Létezik még SX4 vagy épp a Celerio, de nem lehet csak és kizárólag ezekre a modellre alapozni, így a kínálat szélesedésével ismét feltűnt a Baleno a 2015-ös Frankfurti Autószalonon.

Az első generáció 1995 óta régi ismerősként köszönt vissza többféle karosszéria kivitelben, elenyésző értékesítési számokkal. Most megújult formában tör felszínre az Indiában gyártott Baleno, mely inkább a kisautó-kompakt kategória közé pozícionálható be, létezik 1.2 dualjet akár CVT-vel, 1.0 turbómotor akár hatos automatával, és 1.2 dualjet SHVS vagyis hibrid. Most a háromhengeres, kisebb motorral szerelt Baleno járt nálunk, GLX felszereltséggel, automata váltóval!

Suzuki Baleno – a mindennapokra

A Suzuki Baleno egy túlzásoktól mentes, igazán megfontolt dizájnnal rendelkező jármű. Nagyjából el is mondtam mindent. Na jó, azért nem hagyhatom ennyiben, de tény, hogy a „mindennapi autó” cím valamelyik dobogós helyén végezne. Nincs miért szégyenkeznie, hiszen tud azért vagány is lenni, főleg ebben a vörös színben és a legmagasabb, GLX felszereltség króm betéteivel megtűzdelve, valamint a halogén lámpák helyébe lépő projektoros fényszórókkal és LED-es nappali menetfénnyel.

Suzuki Baleno teszt

A maga 3995 mm-es hosszával 15 centivel nyúlik messzebbre a Swiftnél, 5 centiméterrel szélesebb, tengelytávja 2520 milliméter. Kissé pufóknak, tömöttnek tűnhet, de mint említettem, ez a modell a kisautók és kompakt járművek előnyeit egyesíti. Még ha nem is nevezhető túlzottan modernnek formailag, ebben a vörös színben bizony rápillantanak az emberek az utcán, ahogyan a perifériájukban megjelenik, könnyedén hihetik azt, hogy valami olasz csúcsragadozó közelít, de aztán feltűnik a méretes Suzuki embléma és a megfigyelő már tekint is tovább. Vagy csak mi hittük az, hogy minket néznek? Mindegy is.☹

Suzuki Baleno – a kabinban érnek meglepetések

A pufók karosszériának bizony a kabinban jönnek elő az előnyei, igazán nagyvonalú a helykínálat elöl, sőt a hátsó részben sem szűkölködhetnek az utasok. A lábtér és a fejtés is teljesen rendben van, minden a helyén, bár az olcsó műanyagok tömkelege zavaró lehet egyeseknek, az összeszerelés sem tökéletes, de mivel egy költséghatékony célszerszámról beszélünk, ez legyen a legnagyobb problémánk vele. Az ülések kényelmesek, igaz, a borításukon is érződik az olcsóság. A hátsó üléssor ledöntésével és a padlófedél eltávolításával 1085 literig bővíthető az amúgy 355 literes, jól pakolható csomagtér.

Suzuki Baleno Cockpit

A kormány mögött, az óracsoport között egy színes TFT kijelző figyel, a középkonzolon pedig egy hétcolos érintőkijelző található, egész korrekt tolatókamera képpel. Azt szögezzük le, hogy a Vitara vagy Swift után túl sok izgalmat nem hordoz magában a Baleno, bár a GLX felszereltség tartalmaz örvendetes extrákat: digitális klímát, ülésfűtést, oldal- és függönylégzsákot.

Suzuki Baleno teszt

Suzuki Baleno – sorhárom + turbó

A Suzuki Baleno egyliteres, turbós benzinmotorja 110 lóerőt és 160 Nm-es maximális nyomatékot teljesít, és pont ennek a nyomatékos karakternek köszönhetően lesz vele élvezetes közlekedni, mindenféle túlpörgetés nélkül. 2000-3500 fordulat/perc között adja le a 160 Nm-t, a gyári adatok szerint 11,4 másodperc alatt van százon, végsebessége 190 km/h, amit ne akarj kipróbálni, mert a zajszigetelésre szintén kevés hangsúlyt fektettek. Az alapból csendes jármű motorhangja kigyorsításkor igencsak beszűrődik az utastérbe, felfedve magát, hogy ez bizony a jellegzetes, háromhengeres brummogás.

Suzuki Baleno teszt

Tesztautónk hatfokozatú automata váltót kapott, egyébként ebben a hajtáslánc-összeállításban a legdrágább a Baleno, az 1.2 literes, négyhengeres szívómotor közel 600 ezer Ft-tal olcsóbb, ehhez akár CVT-váltó is kérhető. Létezik az úgynevezett SHVS, mely az első hibridhajtású európai Suzukit takarja, mely egy villanymotort kap a belsőégésű motor mellé, ami generátorként funkciónál és elinduláskor segít be, fékezéskor pedig visszatáplál. Az ülések alatt található aksikból mindössze 3 lóerőnyi és 50 Nm plusz nyerhető ki, valamennyit csökkentve a fogyasztáson.

Suzuki Baleno teszt

Sok értelmét ennek a megoldásnak nem látom, hiszen az automata váltóval párosított turbómotor normál használat mellett 5,5 liternél többet nem eszik, dinamikus városi használat esetén éri el a 7 literes maximumot.

Suzuki Baleno – a kátyúgyilkos

Nagy élményeket nem érdemes keresned a Baleno volánja mögött ülve, maga a kormány fogása, pozíciója rendben van, városban kifejezetten agilis és fürgén terelgethető a 950 kg-os jármű. A futómű a magyar hadszíntérre termett, pislogás nélkül bánik el a komolyabb úthibákkal, a csillapítás rendben, bár hangos puffanással jelzi, ha találatod érkezett.

Suzuki Baleno teszt

Városban, országúton kielégítő menetkomfortot nyújt, de autópálya nem az ő terepe, nagyobb tempónál könnyedén érezhetjük azt, hogy himbálódzik a fara hirtelen kormánymozdulatok esetén. Van radaros tempomat, ráfutásos balesetjelző is a Balenóban, ám ezek igen kezdetlegesek, kiforratlan funkciók, számos esetben hozta rám a szívbajt a vészfékező rendszer egy-egy forgalmi dugóba megérkezve. De lehet örülni inkább annak, hogy kulcsnélküli bejutás is jár a GLX-hez, ami bizony kényelmesebbé teszi a mindennapos használatot.

Suzuki Baleno teszt

Suzuki Baleno ár és összegzés

A Suzuki Baleno a már említett Swifthez vagy Vitarához mérten egy picivel jellegtelenebb autó, viszont egész sok extrával ki lehet tömni de ahogyan a tesztautó esetében, elérheted a 5 250 000 forintot, melyből 600 000 Ft az automata váltó felára. Nem feltétlenül éri meg. 3 200 000 Ft-ért már megkaphatod GL felszereltségben, az 1.2-es, fordulatszámkedvelő szívómotorral és manuális váltóval - én ebben a konfigurációban kérném. Fogyasztás terén nincs érdemi különbség az erőforrások között, továbbra is takarékos, kivégezhetetlen Suzukit kaphatsz, ha a szívómotorra teszed le a voksod, van átlagon felüli helykínálat, kissé kezdetleges vezetéstámogatókkal a rideg belsőben.

Suzuki Baleno 1.0 GLX DITC Automata

  • Lökettérfogat: 998 cm3
  • Hengerek/szelepek: 3/12
  • Max. teljesítmény: 111 LE 5500/perc
  • Max. forgatónyomaték: 170 Nm 200-3500/perc
  • Hossz./szél./mag.: 3995/1745/1470 mm
  • Tengelytáv: 2520 mm
  • Saját tömeg: 950 kg
  • Városi fogyasztás: 5,4 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 4,9 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,1 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,9 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 105 g/km
  • Végsebesség: 200 km/h
  • 0-100: 11,4 s

Kapcsolódó írások

A formás felfújt: Fiat Tipo Kombi – Teszt
2017. augusztus 04.
Az új Fiat Tipo tágas és sok fronton képes kiszolgálni, ha a pénztárcád is engedi. De vajon képes lesz-e méltó módon tovább vinni az ős-Tipo hagyatékát?
Kiszivárgott a Volvo XC40! FOTÓK!
2017. szeptember 16.
Egy héttel a hivatalos bemutató előtt felkerült az internetre az XC40. A CMA platform szintén most mutatkozik be a Volvotól
Anyunak csak ilyet: BMW 116i – Teszt
2017. december 08.
A BMW legkisebb modelljének egy valami kellett az átütő sikerhez: a turbó. A motorok mellett a külcsín is változott, azonban a helykínálat kis híján maradt a régi
Mindentudó az új A-osztály
2018. február 08.
A Mercedes A-osztály többé már nem nevezhető belépő szintű modellnek. Kívánatosabb és okosabb, mint valaha, ugyanis számos funkciót megkapott, amit eddig csak luxuslimuzinok birtokoltak.