Elsők között találkozhatnak a magyar vásárlók a megújult Suzuki Vitarával, ami annyiban nem meglepő, hogy az Esztergomban gyártott modell a hazai piac legnépszerűbb autója.
A Vitara-sorozat 1988-ban indult, a modell a kezdetek óta sikeres, a szabadidő-autó kategória (SUV) felfutásával pedig folyamatosan javítja pozícióját. Magyarországon például 2018-ban eddig több mint 50 százalékkal többet adtak el belőle, mint tavaly első nyolc hónapban. Ennek is köszönhető, hogy a Suzuki jelenleg a legtöbbet vásárolt új autó Magyarországon, piaci részesedése 14,3 százalékos, 13 727 darab kelt el belőle augusztus végéig. Tavaly egyébként 15 161 autót adtak el a Suzuki kereskedések, az eredményből a Vitara 9417 autóval vette ki részét.
A felfrissített Vitarában az egyik fő változás, hogy 1 és 1,4 literes Boosterjet turbómotor váltja az elődmodellben alkalmazott 1,6 literes benzines motort. Továbbfejlesztették a biztonságtechnikai rendszereket, és számos formai elem is megújult, egyebek között a műszerfal, a hűtőrács és a lámpák. A gyártás előkészítésére korábbi információk szerint 150-160 millió eurót fordított a cég.
A Magyar Suzuki Zrt. 2017-ben 178 624 Esztergomban gyártott járművet adott el, ebből 165 413-at exportált, főleg az EU-ba. Az exporteladások 68,2 százaléka Vitara volt, 31,7 százaléka a szintén Esztergomban készülő SX4 S-Cross. Az idén 175 ezer gépkocsi gyártását tervezik Esztergomban. A 2017-es pénzügyi évben a Magyar Suzuki Zrt. teljes nettó árbevétele elérte a 2101,8 millió eurót, a teljes bevétel 91,7 százaléka exportból származott.
MTI