Három hétre leáll a termelés a Mercedes kecskeméti gyárában, írta meg a Hírös.hu. Mint kiderült, az alkatrészellátásban tapasztalható beszállítói nehézségek miatt van szükség a kényszerszünetre, ettől függetlenül azért lesz mozgolódás a létesítményben.

Készül egy új autó a Mercedes-kecskeméti gyárában

Az átmeneti leállással kapcsolatban a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. az alábbi kommünikét juttatta el a portálhoz:

„Egyes félvezető komponensek terén jelenleg világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók az alkatrészellátásban, melynek megszűnését jelenleg nem lehet előre jelezni. A félvezetők piacán kialakult folyamatosan változó helyzet miatt továbbra is csupán akkora időtávra tervezünk előre, amennyire azt a helyzet megengedi. Mind a közvetlen, mind a félvezető-beszállítókkal szoros kapcsolatban áll konszernünk. A Mercedes-Benz gyárainak nagyfokú rugalmassága lehetővé teszi, hogy ilyenkor a lehető leggyorsabban reagáljunk az ilyen jellegű változásokra. A Mercedes-EQ elektromos offenzívát továbbra is kiemelten fontos projektként kezeljük.”

A kecskeméti Mercedes-gyár a 30. naptári héten, valamint a 31. és 32. naptári héten alkalmazkodik a kialakult helyzethez a termelési program módosításával. A magyar leányvállalat ezt az időszakot karbantartási tevékenységekre, illetve az új modell sorozatgyártásának előkészületeire használja fel.

Készül egy új autó a Mercedes-kecskeméti gyárában

A Daimler további döntéseket is hozott a globális chip-hiányra reagálva, konkrétan három németországi üzemében is csökkenti a termelési kapacitását (egyelőre csak ideiglenesen). Az autógyártó rövidített munkaidőt rendelt el a Sindelfingenben, Rastattban és Brémában található Mercedes-gyárakban dolgozó munkavállalók számára. Rastattban a jövő hét végéig, míg Sindelfingenben és Brémában a hét végéig csökkentik a termelést. A kecskeméti egység pedig augusztus közepéig áll le a gyártással.

Sindelfingenben csak egyes területeken állították le a termelést, a nagy nyereségű nagy luxusautók gyártása a szokásos módon folytatódik. A Sindelfingeni 56-os gyárat, ahol az S-osztály szedán, a Mercedes-Maybach S-osztály és az EQS elektromos szedán készül, tehát nem érinti a Daimler döntése.

FRISSÍTÉS: az ügy kapcsán megkerestük Borka J. Balázst, az MGOE kommunikációs igazgatóját, aki elárulta, hogy több gyártó is küzd ezzel a problémával, ami hatással van az újautó-piacra és közvetetten a használtautó-piaci árakat is befolyásolja. A magánemberek és az importőrök ugyanis azzal szembesülnek, hogy az új autók a korábbiaktól eltérően csak jóval később érkeznek meg/vehetők át. Emiatt sokan inkább úgy vannak vele, hogy vesznek maguknak egy 1 éves használt kocsit, mert nincs kedvük várni a megrendelt gépjárműre. A kommunikációs igazgató azt is elmondta, hogy hiába szervezik át a termelési kapacitásokat a félvezető chipek gyártását végző vállalatok, nem várható, hogy a közeljövőben megoldódik ez a kritikusnak mondható helyzet. Borka J. Balázs megjegyezte, szerinte legkorábban 2022 tavaszán rendeződhet a szituáció, azt követően térhet vissza az autógyártók élete a megszokott medrébe.