2020. július 22. | 16:02

Nem a mezei M4-et látod a képeken.

A BMW Motorsport nem nyugdíjazza az M6 GT3-at egészen 2022-ig, így legalább van ideje a teljesen új M4 GT3-nak a tesztköröket rónia. 2019 végén mutatkozott be az M4 pályaautója, melyben az S58-as, soros hathengeres motor több mint 500 lóerőt teljesít. Az M4 GT3 a BMW Motorsport portfóliójában az M2 CS Racing, M240i Racing, M4 GT4 és az M8 GTE-hez csatlakozik.

A kormány mögött Augusto Farfus, a BMW hivatalos pilótája látható, aki a gyártó dél-franciaországi tesztcentrumában hajtja az M4 GT3-at. A versenyautó fejlesztése 2019-ben kezdődött CFD számítógépes szimulációkkal, idén februárban pedig már a motort tesztelték élesben. A hatalmas szárnyakkal és a borzasztóan terebélyes szélesítésekkel egészen félelmetesnek tűnik a jármű, amiben csupán egyetlen ülés kap helyet, minden felesleges dolgot kipakoltak belőle, hogy még könnyebb lehessen. A méretes vesék ezen az autón is megtalálhatók, ahogyan a hamarosan a márkakereskedésekbe érkező M3 szedánon és M4 kupén.

Markus Flasch, a BMW M divíziójának vezérigazgatója örül, hogy a koronavírus kevésbé szólt bele az M4 GT3 fejlesztéseibe, igaz a biztonsági és higiéniás előírások jóval szigorúbbak a mai napig.