Így válna naggyá a Renault – a küldetés neve: “RENAULUTION”

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2021-01-14, 11:41

Teljesen újraszerveződik a francia márka, és nem is csak a személyautók világában.

A nagyszabású sajtóeseményen Luca de Meo, a Renault-csoport elnöke beszélt, aki még az Alpine márkájukból is egy modernebb és fenntarthatóbb, Ferrari volumenű brandet csinálna. További vezetőkkel együtt ismertették a márka új, jövő orientált terveit, amelynek célja a fenntarthatóság és a jövedelmezőség.

A program három fázisa a következőket tartalmazza: újraélesztés, megújulás és forradalom, amelyek segítségével új, gazdag termékválasztékkal és fenntartható fejlődéssel akarják magukat a mobilitási hullám élére pozícionálni. Nagyon fontos lesz a karbonlábnyom csökkentése, valamint a költségek optimalizálása. Ezentúl nem piaci részesedésben fogják mérni magukat, hanem a jövedelmezőség lesz az új mérőszámuk.

A Groupe Renault terve a következő évekre és ehhez a modellekkel

„A Renaulution alapja az, hogy az egész céget a volumen-alapú megközelítés felől a jövedelmezőség-alapú gondolkodás felé toljuk el. Több ez, mint egy irányváltás, ez az üzleti modell igazán mélységi átalakítása. Stabil, egészséges alapokat hoztunk és hozunk is létre a teljesítményünk mellé. Optimalizáltuk a működésünket, kezdve a mérnöki tervezéssel, a méreteinket kiigazítottuk ahol kellett, újraosztottuk az erőforrásainkat oda, ahol nagy jövedelmezőségi potenciált és technológiát látunk. Ez a felpörgetett hatékonyság táplálja majd a jövőbeli választékunkat: tech-megközelítésű, elektromos és versenyképes lesz. Egy olyan tech. céggé válunk, amely autókkal foglalkozik” – mondta Luca de Meo.

De nézzük, mi lesz a Renault-csoport alá tartozó márkákkal:

Renault

A márka megújul, modernebb és innovatívabb lesz úgy az autóipari piacon és azon kívül, például az energiakezelés, a technológia és a mobilitási szolgáltatások területén. Ráerősítenek a hidrogén üzemanyagcellás, az elektromos és a hibrid meghajtásokra.

Renault koncepció modall

Dacia és a Lada

A Dacia, Dacia marad, a Lada pedig, ahogy a sajtóközlemény fogalmazott, igazi keményfiú lesz. Alapető céljuk, hogy szépen, lassan ezt a két márkát is fenntarthatóbb minőségben tudják értékesíteni megtartva az eddigi erősségeiket. A C-szegmensben 4 platfomról 1-re váltanak át, 18 karosszériaváltozatból pedig csak 11 marad meg. 2025-ig 7 új modellt mutatnak be ebben a járműkategóriában.

Alpine

Az Alpine az Alpine Cars, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing összeolvasztásával egy teljes értékű és okosan átgondolt egységgé válik, amely exkluzív és innovatív sportautókat gyárt majd. Ezen felül a Forma-1-es csapatot is nagyon szervezetten akarják, új vezetőkkel, új pilótával és erősítéssel ismét visszavezetni az autósport csúcsára. Továbbá tervben van újgenerációs elektromos sportautó fejlesztése is, amelyet a Lotus márkával együtt fejlesztenének.

Amennyiben érdekelnek a Renault modelljei, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján.

 

Renault sajtóinformációk

Kapcsolódó írások

Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.
Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.

További hírek