A Renault főnöke mini Ferrarit csinálna az Alpine-ból

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-10-20, 15:04

A cégcsoport első embere nagy nevet akar csinálni a márkából.

A januárban kinevezett új vezérigazgató, Luca De Meo több mint 25 éves tapasztalattal rendelkezik az autóiparban, és habár pályafutását a Renault berkeiben kezdte meg, utána több helyen is megfordult. Így volt a Fiat-csoportnál is, Sergio Marchionne tanítványaként, majd volt a Volkswagen marketingigazgatója is, hogy utána 2015-től egészen ez év elejéig a SEAT első embere legyen.

Luca De Meo az eWays rendezvényen a Renault eVision mellett

A Renault-csoportnak nagyon kellett az új lendület, így mostanában nagy a mozgolódás a franciák márkája körül. De Meo tervei pedig ehhez passzolva nagyon nagy volumenűek. Mindennek első lépéseként a Forma-1-es csapatuk új neve Alpine F1 Team, továbbá tervezik a Le Mans-i indulást is. A sportautó márka felfuttatása nem kis feladat ezen a telített piacon. A céljuk ráadásul az, hogy a Ferrari mintájára építkezzenek. A márka egyébként még 1955-ben lett létrehozva és 1976-ban olvadt be a Renault anyavállalathoz. Annak ellenére, hogy a márka hosszú ideig nem gyártott autót, 2017-ben mégis felélesztették a márkát és bemutatták az A110-es modellt.

A Renault 2021-es Alpine neve és dizájnja

Luca De Meo vezette anno a SEAT márkánál a Cupra önálló márkává válását is. Most is az a terve, hogy az Alpine valami ilyesmi tudjon majd lenni idővel. Tervei között szerepel az is, hogy a megnövelt teljesítményű Renault modellek megkaphassák az Alpine nevet. Csak hogy ezekkel kapcsolatban a Renault-csoport még nagyon a történet elején jár, hiszen még nagyon keveset tudnak eladni a leányvállalat modelljeiből, ami nem is lenne akkora baj, ha azt nézzük, hogy a Ferrarinak mennyi eladása van egy évben. Csak az árbevétel nem mindegy, mivel az árakban még a legolcsóbb Ferraritól is messze vannak.

Alpine A110-es modell havas úton száguld, oldalról

Ezen kívül a vezérigazgató felszólította az Alpine márkát, hogy kezdje meg a „Porsche 911 programot”, amely alapján létre kell hozniuk egy életképes és erős EV modellt. A tervek szerint szépen lassan bevonják a fejlesztésekbe az F1-es technológiákat.

Ha szereted a Renault-csoport autóit, nézd meg egyik Renault tesztünket. Amennyiben nem indul a videó, kattints és nézd meg az Alapjárat csatornáján.

Kapcsolódó írások

Renault Apline A110, kék, elölnézet, balról
2018. december 17.
A XX. század második felében a franciák is kivették részüket a motorsportból, aminek egyik legjobb példája az Alpine A110-es sportkupéja
Alpine A310 V6
2020. július 04.
Az Alpine A310-es sosem tudott kiemelkedni legendás elődje árnyékából, de futurisztikus formaterve és V6-os motorja rendkívül különlegessé tette.

További hírek