2019. november 11. | 12:27

A Fiat a PSA-csoport segítségével élesztheti újra a ferdehátút.

Ahogy az korábban kiderült, a Fiat-Chrysler és a PSA-konszern bejelentették, hogy együtt folytatják a munkát a hatékonyabb termelés és a nyereségesség érdekében. Most pedig azt jelentette be az FCA elnöke, Mike Manley, hogy rövid időn belül elhagyják a miniautók szegmensét, ahol jelenleg a Fiat 500 és a Panda modellekkel szerepelnek. Ez azért is érdekes, mert a Panda egészen jól teljesített a kategóriájában. A Fiat 500 villanyos változata marad csak meg a tervek szerint, a gyártó pedig egy kategóriával feljebb lép és a B-szegmensben szeretné megvetni a lábát. Ezzel csak az a probléma, hogy a Punto gyártásának 2018-as megszűnése óta nincsen ebben a kategóriában autójuk.

Itt jöhet képbe a PSA-csoporttal kötött megállapodás, hiszen a CMP platform jó alapot szolgáltathat a Fiat következő modelljéhez. Az Opel Corsa mellett a Peugeot 208 és a DS3 Crossback is erre a struktúrára épül, most pedig tervben van egy Fiat által gyártott modell is ezen az alapon.

A motor1 csapata pedig készített egy látványtervet arról, hogyan nézhet ki a Fiat emblémával készített Peugeot 208 átirat. A koncepció sokat merített a Fiat Argo modellről, mely a brazíliai piacon váltotta fel a Punto modellt.

Egyelőre nem történt hivatalos bejelentés arról, hogy valóban ilyen módon élesztik-e fel a Punto nevet, de annyi biztos, hogy ésszerű döntés lenne a gyártó részéről. A maga idejében egyébként sikeres volt a Punto, hiszen 25 év alatt 9 millió példányt adtak el belőle. Ezt valamelyest árnyalta 2017-ben az a hír, amikor az Euro NCAP bejelentette, hogy nulla csillagot ért el az akkori Punto a törésteszten.

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját!