2020. július 02. | 11:54

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei.

Sokan várták már az új Land Rover Defender eljövetelét, melynek 90 és 110-es kiviteleiből haszongépjármű is készül, így a ’Hard Top’ elnevezés is visszatér a modellcsalád soraiba. A 'Hard Top' verzió egészen 1950-ig vezethető vissza, amikor a korai Land Rover Series járművekhez kínált leszerelhető keménytető védelmet nyújtott az illetéktelen kezekkel és az időjárással szemben. Az új Defender Hard Top ugyanezt kínálja napjainkban; rögzített fémtetejének sziluettje megegyezik az ikonikus eredeti modellével.

A Defender nagy arányban alumíniumból felépülő D7x karosszéria-szerkezete és alvázas felépítése igencsak merev felépítményt eredményez. A 90 és 110 Hard Top változatok egyaránt független, csavarrugós felfüggesztést kapnak, míg a 110-es modellhez fejlett elektronikus vezérlésű légrugózás is rendelhető. Mindkét konfiguráció kiváló terep-geometriát eredményez: a szabad hasmagasság 291 mm, a terepszögek pedig 38, 28 és 40 fokosak.

Elismerésre méltó hasznos terhelhetőség és akár 3500 kg-os vontatási kapacitás jellemzi a terepjárót, vontatás terén különböző technológiák segítenek könnyedén és biztonságosan csatlakoztatni, vontatni, illetve hátramenetben manőverezni a vontatmányt. A jármű maximális gázlómélysége 900 mm.

A Land Rover Pivi Pro érintőképernyős szórakoztató rendszerén keresztül vezérelhetők a legfontosabb fedélzeti funkciók, beleértve az Apple CarPlay és Android Auto technológiákra épülő, problémamentes okostelefon-integrációt. Elérhető 360 fokos kamerarendszer, sőt a Remote okostelefon alkalmazással a távolból is nyomon követheti a jármű tartózkodási helyét, üzemanyag szintjét és korábbi utazásait.

További információk és konfigurációs lehetőségek: www.landrover.com/defender