Itt a fagy! A nagy téligumi-teszt alapján ezek lettek idén a legjobb abroncsok!

Közzétéve:
2018-11-28, 16:26

Az idei év során 25+1 gumiabroncsot vizsgáltak meg, hogy a vezetőknek a lehető legkönnyebb dolguk lehessen a téli gumi szett vásárlása során.

Talán még mindig nincs túl késő, hogy abroncsot cserélj imádott autódon, azonban mielőtt ezt megtennéd, érdemes tudnod, mely márkák közül éri meg leginkább válogatnod!

Skoda Octavia

Immáron hetedik alkalommal került megrendezésre az Autónavigátor.hu és a Nonstopgumi.hu téligumi-tesztje a Hungaroringen. A górcső alá vetett abroncsok 205/55 R16-os méretben vetekedtek a mogyoródi versenypályán, ezek között 16 új, egy használt téli, egy használt nyári, valamint 6 négyévszakos szerepelt. A +1 gumi egy újrafutózott abroncs volt, vagyis egy elkopott gumi futófelületét kicserélték. A mezőnyben a prémium és középkategóriás abroncsok mellett az olcsóbb árkategóriába sorolható gumik egyaránt szerepeltek.

Skoda Octavia téligumi-teszt

A méréseket egyaránt száraz és nedves aszfalton, valamint a jeges utakra emlékeztető nedves műgyantán végezték, tizedméteres pontosságú GPS-alapú műszerekkel.

A végleges eredmények az alábbiak lettek:

téligumi-teszt

„Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy az öreg télivel és az újabb nyári gumival is esélytelen a jégen megállás. Mivel már néhány fokkal hidegebb idő is jelentősen rontja a nyári és a négyévszakos abroncsok képességeit, semmiképp sem érdemes halogatni a téli gumira váltást. Összegezve a tanulságokat kijelenthetjük, hogy nem ajánlott sem a nyári, illetve az 5 évnél idősebb téli gumi sem, de jeges úton a négyévszakosok is elhasalnak, itt kizárólag jó állapotú téli gumival van esélyünk” – Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós magazinjának főszerkesztője nyilatkozott a végeredmény kapcsán.

téligumi teszt skoda octavia kombi

A fékutakat egyébként aszfalton 60, míg műgyantán 40 km/h-ról nézik. Előbbi esetében jellemzően nagyobb fékutat lehet kapni, ahol egyben erősödik az abroncsok közti különbség is. A jeges utat képviselő nedves műgyantán már csupán a valódi téli abroncsok tudtak jó eredményt elérni, ezek mindegyike 20,9-29,7 méter közti fékutat adott 40 km/h-ról.

A műgyantás teszten a mezőny legrosszabb eredményét a 10 éves, tehát már életkora alapján is cserére érett nyári gumi adta, azzal átlagosan 82,4 méteres fékút valósult meg, ez csaknem négyszerese az ebben a versenyszámban adódott legjobb eredménynek! A műgyantás talajon a négyévszakos gumi, a futózott, a koros téli, valamint a két nyári abroncs alól is kicsúszott a talaj.

Skoda Octavia kombi

Konklúzióként tehát érdemes levonni azt, hogy valóban nem mindegy, milyen minőség mellett döntesz, továbbá ne feledkezz meg arról sem, hogy egy jól megválasztott téli gumi akár életeket menthet!

Forrás:

Használtautó.hu sajtóközlemény

Kapcsolódó írások

Pitypangból gumiabroncs?
2017. szeptember 25.
A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental bemutatta svédországi Anklam városvezetésének az új Taraxagum gyártó- és kutatóüzemének terveit.
2018. szeptember 24.
A több mint 100 éves múltra visszatekintő gumiabroncs gyártó, a Kleber két legújabb, nyári gumiját tesztelhettem a Michelin franciaországi tesztpályáján. Ha az ár-érték arány számodra fontos szempont, akkor vess egy pillantást a Dynaxer termékcsaládra!
autógumi
2019. január 20.
3,1 millió darab gumiabroncsot adtak el a gyártói képvisletek
HVG Állásbörze – 9 kiállító az autóiparból
2017. február 27.
Magyarország egyik legjelentősebb karrierrendezvénye 2017. március 8-9. között kerül megrendezésre, a Papp László Sportarénában