2022. február 02. | 08:34

A Mercedes-Benztől érkező 4,0 literes, ikerturbós V8 707 lóerő és 900 newtonméter leadására képes.

Az Aston Martin szeretné mindinkább kiszélesíteni legnépszerűbb autójának, a DBX SUV-nak a kínálatát azzal, hogy az idei évben egy kimondottan teljesítményre optimalizát verziót dob piacra a hobbiterepjáróból, amely mindössze 3,3 másodperces 0-100-as sprintidővel rendelkezik. 

A brit cég által csak a „világ legerősebb SUV-jának” titulált DBX707 elnevezése az autó teljesítményére utal, ugyanis a Mercedes-Benztől érkező 4,0 literes, ikerturbós V8-as 707 lóerő leadására képes. Ez lényegében a feltuningolt változata annak a jelenlegi DBX-et is hajtó motornak, ami 550 lóerőt teljesít és 4,5 másodperc tudja nulláról 100 kilométer/órás tempóra gyorsítani az autót.

Aston Martin DBX707
Fotó: Aston Martin

Nyomaték szempontjából az eddigi 700 helyett már 900 newtonméter áll a sofőr rendelkezésére. A motorhoz egy kilencfokozatú sebességváltó csatlakozik, amely az Aston mérnökei szerint gyorsabb, közvetlenebb váltást tesz lehetővé, mint a DBX-ben használt automata.

További, a hajtásláncot érintő változások közé tartozik, hogy a DBX egy új, erősebb változatot kapott az elektronikusan vezérelt hátsó differenciálműből. Átdolgozták továbbá a légrugózást és az elektronikus szervokormányt is. A DBX707 esetében az alapfelszereltség részét képezik a hatdugattyús féknyergek és a karbon-kerámia féktárcsák.

Az új kivitel nagyobb hűtőrácsot, új légbeömőket és fékhűtő csatornákat kapott, valamint a nappali menetfények rajzolata is megváltozott. Az autó diffúzorának méretét megnövelték, illetve a tető vonalának meghosszabbításaként egy légterelő került a csomagtérajtóra, amely nagy sebességnél biztosít extra stablitást az autó hátuljának. 

Az utastér szintén átesett egy frissítésen. A vezetési módokat mostantól külön kapcsoló segítségével lehet kiválasztani, korábban az infotainment menüjén keresztül lehetett elérni az üzemmódokat. Emellett külön kapcsolók segítenek a felfüggesztés, a sebességváltó programja, a kipörgésgátló és a kipufogó hangjának beálltásában.

Az Aston Martin tavaly összesen 6182 darab autót értékesített világszerte, 82 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ez a meredek emelkedés elsősorban a DBX népszerűségének köszönhető, amely a brit autógyártó eladásainak csaknem a felét jelentette. 

A DBX sikere ellenére az Aston Martin továbbra is pénzügyi nehézségekkel küzd, és a hírek szerint egyáltalán nem biztos a cég vezérigazgatójának, Tobias Moersnek a pozíciója. A Bloomberg értesülései szerint a vállalat tulajdonosa, a kanadai milliárdos Lawrence Stroll - aki 2020-ban megmentette az Astont és felvette Moerst - már meg is környékezte Steven Armstrongot, a Ford Europe korábbi elnökét, hogy adott esetben átvegye a stafétát Moerstől.