A Jaguar első sportkocsijának állít nem mindennapi emléket

Frissítve:
2018-11-17, 13:35

70 éve jelent meg a gyártó első sportkocsija az XK 120, ennek állítanak most emléket.

A Jaguar nem igazán tett hozzá a motorsport történelméhez, de voltak próbálkozásaik épített pályákon és terepversenyeken is. 1948-ban, azaz 70 évvel ezelőtt Sir William Lyons, alapító leplezte le az XK 120-at, vagyis az autógyártó első sportkocsiját.

Az 50-es évek elején Európában Ian Appleyard tette ismerté a versenypályákon a Jaguárt. Indult többek közt a RAC és Tulip ralin, melyeket meg is nyert. Ez a típus megjárta a híres Le Mans-i 24 órás viadalt is 1950-ben, a következő években más modellekkel képviseltette magát a gyártó és több sikert is bezsebeltek. Ennek ellenére, nem maradtak meg a motorsport világában, viszont most két egyedi F-Type kabrióval állítanak emléket a 70 éve, a Goodwoodi Earls Court Motor Show-n bemutatott XK 120-nak.

A Jaguár múltja és jelene három autóban szemből fotózva

A Chequered Flag Limited Edition, az F-Type rali változata teljesen FIA homológ, vagyis éles versenyen is rajthoz lehetne vele állni. Nem számítanál rá, hogy pont egy kabrióból csinálnak versenyautót, de nekem bejön a bukókeretes, versenyüléses tetőnélküli dizájn..

>Ezeken kívül a hatpontos versenyöv alap, valamint a kézi gyártású, állítható lengéscsillapítókkal és a puha rugókkal nagy sebességnél is irányítható marad a gyorsaságin. A megállásról pedig a négydugattyús első és hátsó féknyergek gondoskodnak. Az esti szakaszokon sem kéne lassítani, mert a motorháztetőre került egy lámpasor is. A hidraulikus kézifékkel pedig egyszerűbb keresztbe vágni a versenyjárművet, amely murvagumikon és 20 colos fényes fekete felnikkel gurul.

A Jaguar F-Type belseje oldalról fotózva

Nem csak a külső matricázásokra fordítottak nagy hangsúlyt, hanem a biztonságra és az erőforrásra is. A lemezek alatt egy 2 literes, 300 lóerős Ingenium turbómotor bújik meg, amely dinamikusan képes mozgatni a kasztnit. Az önzáró differenciálmű, ami alatta van szintén homológ.

Az évfordulós modelleket a Walters Arena rali szakaszán, dél-Walesben mutatták be, ott készült ez a látványos videó is.

A Jaguar nem szándékozik visszatérni a motorsport világába, csak egy bohóckodásnak szánta a projektet. Azért elvinném egy körre, és te?

Forrás:

Kapcsolódó írások

 2018-as Jaguar F-Type elölről
2018. november 21.
A Jaguar a jelenlegi széria kifuttatása után egy új irányba indulhat a kétüléses sportkocsival
Lancia 037 a szurkolók előtt hátulról fotózva
2018. október 16.
Az első napnak hatalmas lelkesedéssel és izgalommal vágtam neki...
Lángot lő az Audi az esti gyorson - oldalról fotózva
2018. október 16.
Van egy sztorim, ami úgy kezdődik, hogy péntek éjjel a San Marino-i várban... Érdekel?
Porsche olasz ház előtt oldalról fotózva
2018. október 28.
Szombaton délelőtt pihenő volt a résztvevőknek és a nézőknek is egyaránt, délután viszont Domagnano környékén bőgtek fel a motorok.