2019. október 25. | 19:57

Ki mondta, hogy egy elektromos autó nem nézhet ki jól és lehet erőteljes egyszerre?

Napjaink robusztus hothatch modelljei többnyire belsőégésű motorral rendelkeznek. Ezek az erőforrások általában három-, négy-, vagy öthengeresek, lásd: Ford Fiesta ST, Volkswagen Golf R, Audi RS3. Egy nap azonban mindez megváltozik, a hatalmat pedig a teljesítményorientált elektromos autók veszik majd át. Bizonyos vállalatok már előjeleit mutatják annak, mire lehet számítani, mit lehet várni az elektromosaktól az egyre fogyatkozó belsőégésűekkel szemben.

A legfrissebb példa erre nem más, mint a két elektromotorral szerelt, összkerekes, 304 lóerős Nissan Leaf!

Egy kis időutazás: 2017. márciusában a Renault bemutatta izgalmas Zoe E-Sport nevet viselő koncepcióját. A kisautó, vagy akár nevezhetném zsebrakétának is, 460 lóerővel bírt, emellett 640 newtonméter csúcsnyomatékot adott le. Rövid idővel a bemutató után a gyémánt alakú emblémáról felismerhető autógyártó azt nyilatkozta, hogy tervben van egy dual, vagyis kettős elektromotoros Zoe RS készítése is, amely a későbbiekben akár a Clio RS helyére léphet.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A Renault szövetségi partnere, a Nissan sem maradt tétlenül, a napokban bemutattak egy, a Leaf e+ alapjaira épült tesztautót, amely filozófiáját tekintve a Zoe E-Sportra hajaz. Az első és a hátsó tengelyhez egy-egy villanymotort szereltek, ezek biztosítják az elektromos autó 304 lóerős együttes összteljesítményét, valamint a 680 newtonméter forgatónyomatékot. Az első tengelyen elhelyezett villanymotor értelemszerűen az első kerekek meghajtásáért, a hátsón elhelyezett pedig a hátsó kerekek meghajtásáért felel, ez nem jelent mást, minthogy végeredményül négykerékhajtást kapunk

A különleges Leaf tesztautó teljesítményadatait nem tette közzé a Nissan, viszont azt állítják, a duálmotoros elrendezés függvényében a jármű kifejezetten reszponzív, ami a kigyorsításoknál tapasztalható meg leginkább. Magától értetődő, hogy az autó lepipálja a Leaf e+ elektromos autót, hiába a 214 lóerő, a 340 newtonméter, na meg a 6,9 másodperces gyorsulási idő. Az extra 90 lóerővel és a megkétszerezett nyomatékkal a Leafet valószínűleg egy pillantás alatt szem elől lehet veszíteni.

A Leaf 17”-os Volk Racing abroncsokon közlekedik, elöl 215/55-ös, hátul 235/50-es méretben. Az elektromos autó nem csak teljesítményében, de méreteiben is változott a sztenderd kivitelhez képest. Ez azt jelenti, hogy hossza valamivel lerövidült, teste szélesebb lett, hasmagassága pedig alacsonyabb. 

Az utastérben található középkonzolt egy 12,3”-os kijelző uralja, amely információkat közöl az autóról.

A rossz hír az, hogy a Nissan nem tervezi sorozatgyártásba helyezni a modellt, de kárpótlásként legalább nyilvánvalóvá vált, hogy az autógyártó felkészülten hajt a jövő felé, technológia szempontjából bizonyára mindig az élen fognak járni.