Kalapács alatt a legelső VLF Force 1 V10 szupersportautó

Kóti Gergő újságíró
Közzétéve:
2020-08-11, 14:44

Összesen öt darab készült a Henrik Fisker által tervezett kocsiból.

Néhány évvel ezelőtt a Bob Lutz és Gilbert Villarreal által 2013-ban megalapított VLF Automotive bemutott egy Dodge Viper alapokra épített, V10-es szupersportautót, amit az a Henrik Fisker tervezett, aki a BMW Z8-at, az Aston Martin DB9-et és az Aston Martin V8 Vantage-t is megálmodta.

A kocsi a Force 1 V10 nevet viselte, és bár a tervek szerint 50 darabot készítettek volna belőle, végül mindössze öt példány készült a VLF michigani központjában. Ezek közül az egyik most akár a tiéd is lehet, hiszen a Gooding & Company online aukcióján bárki licitálhat rá.

VLF Force 1 V10 szemből

VLF Force 1 V10 hátulról

Az árverés ma ér véget, és a cikk megírásának pillanatában a licit éppen 275 000 amerikai dolláron (mai árfolyamon számolva 80 566 750 forinton) állt.

Ez a sötétkék fényezésű kocsi, piros-fekete beltérrel a legelső, ami elkészült az öt darab Force 1 V10-es közül. Az eredeti tulajdonos Viper GT3R-ekkel versenyzett, és már a kezdetektől komoly támogatója volt a Force 1 V10 projektnek. Ennek köszönhetően kapta meg a legelső példányt, amivel összesen 1370 mérföldet (2204 kilométert) sikerült megtennie.

VLF Force 1 V10 beltere

VLF Force 1 V10 műszerfala

A Force 1 V10-ről a 2016-os Detroiti Autószalonon rántották le a leplet, majd két évvel később mutatták be a roadster kivitelt. Ám arról nincsenek információk, hogy ebből akár egyet is eladtak volna. Bár az eredeti tervek még 50 autó megépítéséről szóltak, úgy fest, nem volt elég érdeklődő a sportkocsi iránt.

A Force 1 V10 karosszéria elemei karbonból készültek. Emellett megtartották a Viper 8,4 literes, V10-es erőforrását, ám a Dodge eredeti 645 lóerős teljesítményt felduzzasztották 745 lóerőre. A Viper hatfokozatú manuális váltójának alternatívájaként pedig váltófülekkel kapcsolható, hatsebességes automata váltóval szerelték (az árverésen lévő példányban az előbbi található). Ami a gyorsulást illeti, az autó 3 másodperc alatt teljesíti a sprintet álló helyzetből százig, és a végsebessége 350 kilométer/óra.

VLF Force 1 V10 motortere

A hírek szerint a VLF júniusban pert indított az Karma Automitive nevű EV startup ellen. A Bloomberg beszámolójából kiderül, hogy a VLF egy partneri együttműködést ajánlott a Karmának, melynek keretében a Humvee civil verzióját értékesítették volna Kínában. Ám ezt követően a Karma a javaslatban található információkat felhasználta kapcsolatba lépett a beszállítókkal és kihagyta az üzletből a VLF-et.

A VLF 18,5 millió dollár (5,4 milliárd forint) kártérítést követel a Karmától, hogy fedezze a Humvee projekt beruházásait, és a tervezett profit részarányát.

Prémium járművet vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Gosford Classic Cars, 1956 Wartburg 311, almazöld
2019. május 01.
A Gosford Classic Cars árverésre bocsájt egy kimagaslóan jó állapotú Wartburg 311-est. Az autó értékéhez sokat hozzátesz, hogy az első modellek egyike és a legapróbb részleteiben is eredeti

További hírek