Néhány évvel ezelőtt a Bob Lutz és Gilbert Villarreal által 2013-ban megalapított VLF Automotive bemutott egy Dodge Viper alapokra épített, V10-es szupersportautót, amit az a Henrik Fisker tervezett, aki a BMW Z8-at, az Aston Martin DB9-et és az Aston Martin V8 Vantage-t is megálmodta.

A kocsi a Force 1 V10 nevet viselte, és bár a tervek szerint 50 darabot készítettek volna belőle, végül mindössze öt példány készült a VLF michigani központjában. Ezek közül az egyik most akár a tiéd is lehet, hiszen a Gooding & Company online aukcióján bárki licitálhat rá.

VLF Force 1 V10 szemből

VLF Force 1 V10 hátulról

Az árverés ma ér véget, és a cikk megírásának pillanatában a licit éppen 275 000 amerikai dolláron (mai árfolyamon számolva 80 566 750 forinton) állt.

Ez a sötétkék fényezésű kocsi, piros-fekete beltérrel a legelső, ami elkészült az öt darab Force 1 V10-es közül. Az eredeti tulajdonos Viper GT3R-ekkel versenyzett, és már a kezdetektől komoly támogatója volt a Force 1 V10 projektnek. Ennek köszönhetően kapta meg a legelső példányt, amivel összesen 1370 mérföldet (2204 kilométert) sikerült megtennie.

VLF Force 1 V10 beltere

VLF Force 1 V10 műszerfala

A Force 1 V10-ről a 2016-os Detroiti Autószalonon rántották le a leplet, majd két évvel később mutatták be a roadster kivitelt. Ám arról nincsenek információk, hogy ebből akár egyet is eladtak volna. Bár az eredeti tervek még 50 autó megépítéséről szóltak, úgy fest, nem volt elég érdeklődő a sportkocsi iránt.

A Force 1 V10 karosszéria elemei karbonból készültek. Emellett megtartották a Viper 8,4 literes, V10-es erőforrását, ám a Dodge eredeti 645 lóerős teljesítményt felduzzasztották 745 lóerőre. A Viper hatfokozatú manuális váltójának alternatívájaként pedig váltófülekkel kapcsolható, hatsebességes automata váltóval szerelték (az árverésen lévő példányban az előbbi található). Ami a gyorsulást illeti, az autó 3 másodperc alatt teljesíti a sprintet álló helyzetből százig, és a végsebessége 350 kilométer/óra.

VLF Force 1 V10 motortere

A hírek szerint a VLF júniusban pert indított az Karma Automitive nevű EV startup ellen. A Bloomberg beszámolójából kiderül, hogy a VLF egy partneri együttműködést ajánlott a Karmának, melynek keretében a Humvee civil verzióját értékesítették volna Kínában. Ám ezt követően a Karma a javaslatban található információkat felhasználta kapcsolatba lépett a beszállítókkal és kihagyta az üzletből a VLF-et.

A VLF 18,5 millió dollár (5,4 milliárd forint) kártérítést követel a Karmától, hogy fedezze a Humvee projekt beruházásait, és a tervezett profit részarányát.

Prémium járművet vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!