A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben is lefedő Használtautó.hu adatai szerint az elmúlt 2 évben átlagosan felére/harmadára csökkent a francia, a japán, az olasz, a dél-koreai és a német elektromos autók iránti kereslet, miközben elsősorban a Teslának köszönhetően az amerikai modellek is csupán stagnálni tudtak. A kínai elektromos autók eközben a BYD megjelenésével kevesebb, mint 1 év alatt egészen a képzeletbeli dobogó alsó fokáig törtek előre.
2022 második negyedévében járunk. A Használtautó.hu adatai szerint egy használt Hyundai Ioniq, Renault Zoé vagy Citroën C-Zero hirdetésére átlagosan 11, míg egy Nissan Leafére átlagosan 10 telefonos érdeklődés érkezett. Vásárlói preferenciák tekintetében akkortájt a dél-koreai, a francia és a japán elektromos autókat tekinthettük legnépszerűbbnek.
Ugorjunk most előre, 2024 első negyedévére.
„A népszerűségi lista tetején most amerikai elektromos autókat látunk, ami elsősorban a Teslát takarja. Ennél a márkánál az utóbbi időben óriási árleszállítások voltak, így ezt a helyezést, illetve az akciók használtautó-piacra gyakorolt hatását kevésbé tekinthetjük meglepőnek. Azt már viszont annál inkább, hogy a dél-koreai elektromos modellek meg tudták őrizni dobogós helyüket, még úgy is, hogy az egy hirdetésre jutó telefonos érdeklődések száma 2022 óta a felére esett vissza. Egy évvel ezelőtti színre lépésük óta a kínai márkák iránti kíváncsiság viszont óriásit ugrott, a BYD és az MG modelljei viszik a prímet: az ezekkel kapcsolatos érdeklődések száma 2023 második negyedéve óta több, mint háromszorosára nőtt” – mondta Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.
Érdekesség még, hogy a korábban második helyen lévő francia elektromos autókat jelenleg a német és japán modellek is előzik, méghozzá elsősorban a folyamatosan bővülő kínálat, például a Volkswagen ID, a Mercedes-Benz EQ és a BMW i termékcsaládok, valamint a Mazda MX-30, a Toyota BZ4x és a Nissan Leaf modellek miatt.