Egy navigációs szolgálgtató adatai alapján 2023-ban Budapesten csökkentek leginkább a dugók. Egyetértesz?
Karácsony Gergely, Budapest főpolgármesterének új Facebook-posztjában az olvasható, hogy az európai nagyvárosok közül Bécs mellett Budapesten csökkentek leginkább a torlódások 2023-ban az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Ez az információ a TomTom navigációs szolgáltató statisztikáiból derült ki.
A főpolgármester szerint ez már egy évek óta zajló tendencia Budapesten, miközben a vizsgált nagyvárosok esetében sokszor nőtt a dugók mértéke. A TomTom rendszerében 387 várost vizsgáltak világszerte, ezek közt a magyar főváros az 58. pozíciót foglalja el, Bécs pedig a 48. helyezett lett.
Budapesten egy 10 kilométeres utat átlagosan 21 perc és 10 másodpercbe telt megtenni 2023-ban, míg ugyanekkora táv leküzdéséhez Bécsben 21 perc és 30 másodpercre volt szükség. Ez a két érték mindkét város esetében 30 másodperces javulást jelent 2022-höz képest.
Vannak azonban ennél sokkal jobb értékek Európa nagyvárosaiban, Marseille-ben például 17 és fél perc kellett ugyanekkora táv megtételéhez. Az más kérdés, hogy a rangsorba egyéb szempontok is beleszámítanak, mint például az, hogy mennyibe kerül maga az autózás az adott városban, vagy hogy mekkora az átlagos CO2-kibocsátás.
A haladás szempontjából egyébként London áll a legrosszabbul, csúcsidőben egy 10 kilométeres utat majdnem másfél óra alatt lehet megtenni autóval a szigetország fővárosában. Az azonban szintén fontos, hogy az említett városok mind méretben, mint struktúrában, mind népességben eltérőek.
Karácsony a posztjában azt is kiemelte, hogy szerinte csak úgy győzhetőek le a dugók, ha nem hitetik el az emberekkel, hogy mindehova autóval kell menni. Cserébe viszont megfizethető és kényelmes közösségi közlekedést kell biztosítani az embereknek.
„Természetesen egy nagyvárosban sosem szűnnek meg teljesen a torlódások, de most már jól látszik, hogy a dugók csökkentésének a módja a megfelelő alternatíva felkínálása. Mi ezen az úton megyünk tovább" - zárta szavait a főpolgármester.